JÁTÉKRA FEL!

Móra Klára: Betűkirály

  1. A játék neve, címe: Betűkirály
  2. A játék pedagógiai célja: Az ábécé ismétlése, begyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tér biztosítása a játékhoz, székek, asztalok átrendezése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüss állatok, dobókockák, papírlapok, ceruzák
  12. Technikai igény: Nincs szükség
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítése,asztalok, kellékek elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a játéktér kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet a betűk országából, ahol betűkirály/királynő kerestetik. Egyszer a betűerdő közepén, ahol a legszebb mesék születnek, élt egy öreg manó, sajnos a nyomdájában elromlott a betűgép, ezért elküldte két segítőjét( plüss állatok), akik köztetek keresik a legügyesebb ábécé ismerőket, mivel hallották, ti épp most tanultátok meg nagyon ügyesen az Ábécét. Ezért egy versenyt találtak ki számotokra. A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden szabály ismertetése a mesében. – minden asztalon egy dobókocka, egy ceruza és egy-egy papírlap található, valamint egy plüssállat,aki a segítője a játékosnak – a kör jobb irányban indul, gurítással, aki 6-ost dob, az elkezdi írni az ábécé betűit sorban,másik kezében pedig a plüss figurát fogja,,ezzel nehezítve a feladatot, – ha más gurít 6-ost, akkor ő folytatja,úgy hogy átveszi az épp író kezéből a ceruzát és a plüssöt is. – a cél, hogy az ábécét helyesen leírják
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor meglesz a betűkirály/királynő, aki először végigírja az ábécét pontosan. A játék végén a segítők a leírt ábécét megköszönik, az ügyes tanulóknak, és vidáman visszatérnek betűországba, hogy minél előbb új meséket nyomtathassanak nektek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az élmények,visszajelzések megbeszélése. A játékosok dícsérete, a részvétel megköszönése. A nyomdából egy dícsérő lapocskát kap, aki legügyesebben leírta a saját asztalánál az ábécét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék az írott és nyomtatott betűkkel, kis és nagykezdőbetűkkel is variálható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék pl. első osztályban a húszas számkörben, páros és páratlan számokkal is játszható.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: e-mailben küldve
  24. A Játékot lejegyezte: Móra Klára, (moraklara@hotmail.com)