JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Vígh Edit: Futás a gomba alatt

  1. A játék neve, címe: Futás a gomba alatt
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban szereplők gyakorolják a színeket és a megfelelő mozgással összekapcsolják azt. (A legfontosabb, hogy jól érezzék magukat!)
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívom arra, hogy helycsere változáskor vigyázzanak arra, hogy ne ütközzenek össze.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szivárvány ernyő
  12. Technikai igény: szivárvány ernyő
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínről a felesleges, zavaró eszközök eltávolítása, amelyek esetlegesen akadályozhatják a játékot vagy balesetveszélyt okozhatnak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt, ha van lehetőség rá, akkor készíthetünk egy kisebb méretű szivárvány ernyőt. (kb.20 cm átmérőjű) Életkortól függően készülhet papírból, színes anyagokból ragasztással vagy varrással. Ha elkészült ki is próbáljuk hogyan viselkedik a fellendített ernyő. Ennek elkészítése érdeklődést felkeltő lehet a játék eljátszásához.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdetén megkérdezem, hogy emlékeznek-e hogyan viselkedtek a kis ejtőernyők, amelyeket az előző alkalommal készítettünk. Elmondom, hogy most hasonlót fogunk játszani csak egy óriás ernyővel. Majd ismertetem a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az ejtőernyőt a tartózsákból vesszük elő. Egyesével húzzuk ki a zsákból az ernyőt, hogy a kör kialakuljon. • Fogd meg az anyag szélét! • Nézd meg, hogy milyen színnél állsz! Jól jegyezd meg, ez a Te saját színed! • Nézd meg, hogy hol van még az ejtőernyőn ugyanolyan szín! • Háromig számolok, háromnál lendítsük úgy a magasba az ernyőt, hogy egy gombát alakítsunk! (Ezt kb.3-4-szer megcsinálni) (Ha már ez jól megy csak akkor egészítem ki a játékot!) • Most jól figyelj! Háromra kialakítjuk a gombát/lendítjük az ernyőt, én mondok egy színt! Ha a sajátodat hallod, akkor gyorsan szaladj át egy ugyanolyan színhez és fogd meg az ernyő szélét!
  18. A játék lezárása: Ez egy olyan játék, amit az élmény miatt játszunk! Nem versenyzünk, nem esik ki senki a játékból! Ha már úgy látom, hogy a játékosok elfáradtak, akkor véget vetek a játéknak vagy a szivárvány ernyős játékok közül választok egy másikat!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a játékot, megdicsérem külön azokat, akik minden esetben betartották a szabályokat! Megkérdezem, hogy érezték magukat. Ezt általában úgy szoktam, hogy mutassák az arcukon, hogy érezték magukat!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy egy színnel a játék akkor kiegészítem két színre, így még izgalmasabb. Ha nagyobb ernyővel játszunk és többen vagyunk, akkor kipróbálható a három szín is, de ez inkább csak felnőtteknél!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem. Először mindig csak egy-egy gyakorlati részt mondok el. Ha mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor vezetem csak be a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék annál gyorsabban vezetem. Folyamatosan figyelek a játékosok biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon kedvelt játék a gyerekek és a felnőttek körében is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Vígh Edit