JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Sajgó Mária: Méhecskék

  1. A játék neve, címe: Méhecskék
  2. A játék pedagógiai célja: Kapcsolatteremtés Névtanulás
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékszabály ismertetésekor figyelmeztetem a gyerekeket arra, hogy a méhek óvatosan röpködnek, ügyelnek arra, hogy ne ütközzenek össze.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: virágforma, színes korongok, plüss méhecske
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az osztályban a méhecske-motívum az egyik jutalmazási eszköz. (Ha valaki nem akarna játszani, lehet ő a korongosztó vagy súghat, ha valamelyik társa nem tudja a másik nevét.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet, mint motivációs eszköz: Az iskolás gyerekek szorgalmasak, mint a méhek, játsszátok el, hogy barátságos méhecskék vagytok, vidáman röpködtök, nem okoztok fájdalmat senkinek, vigyáztok egymásra!
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Körben állunk. Képzeljétek el, hogy méhecskék vagytok! Ha a méhkirálynő a magasba emelkedik, kiadja a jelet, hogy induljatok el ismerkedni. Minél több társatokhoz lépjetek oda, álljatok vele szemben, üdvözöljétek egymást „zümm-zümm” köszönéssel! Tapsra újra álljatok körbe! 2. Ha a méhkirálynő a magasba emelkedik, újra induljatok el és kézfogással, egymás szemébe nézve mutatkozzatok be egymásnak keresztnévvel! Jegyezzétek meg egy más nevét! Tapsra álljatok körbe! 3. Ha a királynő kiadja a jelt az indulásra, lépjetek ahhoz, akinek a nevét megjegyeztétek, mondjátok ki a nevét! Ha eltaláltad, és ő is tudja a tiédet, együtt vegyetek ki a virágból 1-1 korongot, így gyűjtöttetek együtt virágport. Ugyanazzal a gyerekkel csak egyszer találkozhatsz. Tapsra álljatok körbe! 4. Nézz a szemébe annak, akinek a méhkirálynőt szánod, dobni fogod, mondd ki a nevét! Ha eltaláltad, ő dobja tovább, ha nem, azt mondja, „zümm-zümm” és visszadobja neked.
  18. A játék lezárása: Ha már mindenkinél járt a plüss méh, vége van a játéknak. Lezárás: Megismertük egymás nevét, mi most már egy dolgos, szorgos méhcsalád vagyunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Körben állunk. Járjon körbe a tekinteted, számold meg hány társad nevében vagy most már biztos! Az összegyűjtött korongok is a jutalom részei.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 5. Ha már biztos a névtudás, három nevet kell mondani: akitől kapjuk a plüsst, aki kapja, akinek dobja. Itt már érdemes akár három csoportra bontani az osztályt, hogy pörgősebb legyen a játék. Ennél a változatnál már elsősorban a figyelem, koncentráció fejlesztéséről van szó. 6. Négy 7 fős csoportra bontom az osztályt (1-től 4-ig számolás módszerével), csoportonként névismétlő láncot játszunk. Két perc elteltével újabb csoportalakítás, újabb név-kör. 7. Bármelyik változat nehezíthető teljes névvel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kicsi gyereket rosszul érinthet, ha minden figyelem rá irányul és nem tudja a társa nevét. A játékvezető súghat neki. A kézfogásos változatnál figyelni kell, kihez(kikhez) lépnek kevesen(vagy senki), a játékvezetőnek oda kell lépnie, hogy ne éljék meg a kívül maradás érzését.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Sajgó Mária