JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Madar Mária: Mennyit érek?

  1. A játék neve, címe: Mennyit érek?
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, gyorsasági illetve memóriajáték
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Karton, olló, filctoll, biztostű.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Kártyák és terem előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem előkészítésébe lehet bevonni őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők körben helyezkednek el, majd kiválasztunk 3 önként jelentkezőt, akiknek a hátára feltűzöm a kartont. A többiekkel közlöm, hogy senki sem árulhatja el a feltűzött számot, ha igen az már ki is esett. Aztán körbe viszem a kártyákat amiken a műveletek vannak, fejben elvégzi , és mindenki a megfelelő szám mögé áll, majd leguggol, hogy látható legyen a szám.
  17. A játék menete, játékszabályok: Három gyerek hátára kartonpapírt tűzünk, amin egy egész szám van, fontos hogy ők nem tudják a számot. A többi gyerek húz egy-egy kártyát amin műveletek vannak írva és annak a gyereknek a háta mögé állnak akinek a hátán van a művelet eredménye. Aztán megpróbálják a kartonon lévő szám tulajdonságait elmondani elmagyarázni és azok a csapatok folytatják a játékot , akinek a leghamarabb sikerül kitalálni a számot. Aki nem találja ki a számát az a csapat kiesik. A játék újra kezdődik másik szám a hátára és már bonyolultabb műveletekkel.
  18. A játék lezárása: Aki bekiabálja a kartonon lévő számot, kiesik. Illetve a végén a tapasztaltak értékelése, esetleges hibák javítása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat tagjai 2-2 piros pontot kapnak, ami majd megfelelő mennyiség összegyűjtése után 5-ösre váltható.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szerintem geometriában is jól alkalmazható
  21. A játékvezető speciális feladatai: : A játékosok figyelemmel követése, ellenőrzi hogy a megfelelő helyre álltak-e, aki nem az kiesett. : A játékosok figyelemmel követése, ellenőrzi hogy a megfelelő helyre álltak-e, aki nem az kiesett. A kártyák feltűzése, műveletes kártyák kiosztása, a játékosok figyelemmel követése, ellenőrzi hogy a megfelelő helyre álltak-e, aki nem az kiesett. A kártyák feltűzése, a műveletes kártyák kiosztása, a játékosok figyelemmel követése, ellenőrzi hogy a megfelelő helyre álltak-e, aki nem azt kiállítani.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat egyik kisfiú készítette, akiről nem jelenhet meg fotó vagy videó a médiában , de nagyon örült ennek a fontos feladatnak néha még próbált .A gyermekek jól érezték magukat a közös játék során, most már mindig ezt szeretnék játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Madar Mária