JÁTÉKRA FEL!

Molnárné Egri Júlia: Ki formálja meg az állatot?

  1. A játék neve, címe: Ki formálja meg az állatot?
  2. A játék pedagógiai célja: A megosztott figyelem erősítése A zűrzavar kiküszöbölése A megosztott figyelem erősítése A zűrzavar kiküszöbölése Együttműködés Kulturált szórakozás erősítése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra a játékosok!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Az alkalom kihirdetése,a helyszín lefoglalása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani.Majd kényelmesen ülve meg tudjuk beszélni a tapasztalatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékos tanulás,minden órán és harangjáték próbán is jól alkalmazható a játék során megérzett, megértett tanulság.
  17. A játék menete, játékszabályok: Évadnyitót tartanak a színházban. Megbeszélik melyik színészre melyik szerep vár. Én állatszerepeket osztok rátok. De a nagy művészek között is előfordul, nem tetszik a szerep átadja másnak. Az állatfigurát átadás közben is meg kell formálni! A játék vezetője nem szeretne harcsa lenni, legyen inkább J. tanuló. J. nem szeretne harcsa lenni legyen inkább K. -K. választja ki a következő harcsát, miközben elindítom a következő szereplőt. A játékvezető nem szeretne kacsa lenni, legyen I. Miközben I. a kacsa jellegzetes mozgását utánozza, kiválasztja R-t. Így már a harcsa és a kacsa együtt vannak jelen. Ekkor a játékvezető elindítja a farkast, utoljára a medvét.
  18. A játék lezárása: A hangzavar tetőfokán! Állj kiáltással, taps a fej fölött! Megállítom a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok hangulata: vidám, harsány,izgatott, felszabadult volt. Feldolgozás, reflexiók: Mi volt nehéz a játékban? A szereplők megformálása, színészkedés, Megérteni,hogy melyik szerepet kell megformálni. Jutalmazás: Megdicsérem valamennyi résztvevőt, a kiemelkedő alakítást megismételjük, megtapsoljuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mesehőst, kedvenc film szereplőinek , vagy kontinensek állatvilágának,megformálása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető is vállaljon el minden szereplő megformálását! Merjen és tudjon megformálni szereplőket!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalat szerint szeretik ezt a játékot. Jó kikapcsolódás, várják a következő alkalmat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnárné Egri Júlia, (megrijulia@gmail.com)