JÁTÉKRA FEL!

Molnár Zsanett: Aranyhaj nagygubanc

  1. A játék neve, címe: Aranyhaj nagygubanc
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködést fejlesztő feladat
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, kisebb üres tér kialakítása középen, de ha az udvaron, vagy a tornateremben végezzük, akkor nincs szükség előkészületre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: teljes mértékben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kör kialakítása
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körbeállnak előrenyújtott karokkal, majd csukott szemmel elindulnak egymás felé. Mindenki 2 kezet fog meg. Ezután kinyithatják a szemüket, s megpróbálják a kézgubancot kibontani, de úgy, hogy nem engedhetik el egymás kezét.
  18. A játék lezárása: Megkönnyebbülést hozó megoldás megtalálása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közös erőfeszítés eredményének, jóérzésének átélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek körben állnak és fogják egymás kezét. Egy gyermek hátat fordít a csoportnak, vagy kimegy a teremből. A többiek elkezdik összebogozni a kört. Felemelhetik a kezüket, átbújhatnak az így keletkezett kapun. A teremből kiment gyermek ekkor visszajön, és ő próbálja a többieket mozgatva kigubancolni a csomókat, míg végül újra kör nem lesz a csapatból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: Mivel már engedélyezett az iskolákban a kiscsoportos foglalkozás, ezért levezettem a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Zsanett