JÁTÉKRA FEL!

Molnár-Werner Zsuzsanna: Szigetfoglaló

  1. A játék neve, címe: Szigetfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: csapatvédekezés, csapattámadás, csapatban való együtt gondolkodás, mozgás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A fogó ne lökje el a menekülőt! Figyeljenek egymásra, ne fussanak össze!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,30+
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: min. 2 zsámoly, jelzőpólók.
  12. Technikai igény: síp a játékvezetőnek.
  13. Az előkészítés feladatai: csapat alakítás, mezek, zsámolyok kirakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kiválasztott 2 játékos választ csapatot. Pl.: a két legfiatalabb. A zsámolyokat kiteheti két vállalkozó, mezeket is kioszthatják a játékosok.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játék nevét, kerettörténet. Kijelölöm a játékteret, ismertetem a szabályokat, a játék időtartamát. A 2 csapat elhelyezkedik a két térfélen. A játék sípszóra indul.
  17. A játék menete, játékszabályok: A mezes csapat a mez nélküli csapat térfelén elhelyezett (lehetőleg a pálya két legvégére) szigetet (zsámolyt) kell, hogy elfoglalja (megérintse) úgy, hogy a mez nélküli csapat tagjai ne fogják meg a saját térfelükön. Eközben a mez nélküli csapat a mezes csapat szigetét akarja meghódítani, szintén elkapás nélkül. Akit az ellenfél megfog, ott, ahol áldozatul esett, le kell ülnie. Őt saját csapattársa hozzáéréssel kiszabadíthat, azaz visszafuthat saját térfelére és folytathatja a játékot. A szigetet többen is védhetik állandó jelleggel, de hozzáérni (ráülni) tilos. Egy-egy győztes menet, vagy néhány perc után biztosítok mindkét csapat számára taktikai megbeszéléshez 1 percet. Így, ha akarnak, változtathatnak a védő-támadó sorukon.
  18. A játék lezárása: Az a csapat, amelyik pl. 5 perc elteltével többször foglalta el a szigetet, az a győztes. Vagy amelyik csapat pl. 3 menetből 2-őt nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a győztes hajótörötteket, pacsiznak egymással a csapattagok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akit megfognak, feltett kézzel visszamehet saját térfelére, nem kell ülve várnia kiszabadítóját. Ezzel gyorsabb lesz a játék, többet játszhatnak. A támadó játékot segíthetjük még 1-1 szigettel (zsámollyal), amit a másik mellé kb. 1 méterre teszek le. Bármelyiket megérinti az ellenfél egy adott játékosa, nyert a csapat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon feszülten kell figyelni egyszerre a két térfélen elhelyezett zsámolyokat és azonnal megfújni a sípot, ha valamelyik játékos hozzáér.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mint minden fogó, kidobós játék ez is becsületbeli ügy. Azaz, ha valakit megfognak vagy kimegy a pályáról, az vállalja az ezzel járó büntetést. Tehát le kell ülnie, vagy vissza kell mennie a saját térfelére.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár-Werner Zsuzsanna, (angelkingdom.kennel@gmail.com)