JÁTÉKRA FEL!

Molnár Valéria: Fészekkereső

  1. A játék neve, címe: Fészekkereső
  2. A játék pedagógiai célja: Célom, hogy felszabadult szórakozás közben fokozottan figyeljenek a pár és a hármas csoport fogalmára, alakítására ,viseljék el a kudarcot /fészek nélkül maradás / és ez ösztönözze őket figyelem összpontosításra, gyorsabb reagálásra.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Bútorok elrakása, megfelelő tér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db karika, 10 db bója, 1 db hangszer /csörgődob/
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: szőnyeg feltekerése, székek körbe rendezése, asztalok elrakása, eszközök odakészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a tér elrendezésében segítenek a gyerekek, önállóan öltöznek tornaruhába
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot már egyszer játszottuk páralkotással,így a szabályt csak átismételtük. Megszámoltuk közösen a csoport létszámát, hogy eldönthessem mennyi bója /fészek / és karika /leshely / szükséges. A jelet /hangszer/ először én adtam, később gyerek vállalta.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1./Tavasz van, a gólyák visszatértek a meleg Afrikából és fészket keresnek maguknak. Minden fészekbe egy pár költözhet, vagyis, két gólya. A tér középső részén vannak lerakva a bóják, a gyerekek körülöttük futnak, majd a hangjelzésre fészket keresnek párosával, kézfogással. 2 gyereknek nem jut fészek, ők a terem két végében elhelyezett karikába állnak, az lesz a leshelyük és a következő hangjelzésre ők is indulnak fészket keresni. 2./A gólyapároknak kikelnek a fiókái, így a hangjelzésre már hárman költöznek egy fészekbe.Fontos szabály: csak kézfogással érvényes a három gyerekből álló fészek. A kimaradottak a leshelyre mennek, onnan indulnak a következő hangjelzésre. Közben gyerek érkezik,de nem akar beállni, viszont nagyon tetszik neki a hangszer,így a továbbiakban ő adja a jelet. Ennek a korcsoportnak a kudarctűrő képessége változó. Van, akinek alacsony, így rosszul viseli, ha fészek nélkül marad. Ők fokozott biztatást és taktikai tanácsokat igényelnek.
  18. A játék lezárása: Előre szólok, hogy már az utolsó következik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Betyárbecsület fogalmának ismétlése:/ akkor is bevalljuk az igazat, ha az rosszul esik a lelkünknek /. Ki az, aki egyszer sem maradt fészek nélkül? Megtapsoljuk a győzteseket. A többieket biztatom,hogy legközelebb jobban figyeljenek, próbáljanak gyorsabbak lenni. Nekik puszit dobunk biztatásképpen.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Alkothatnak négy fős csoportokat is vagy többen maradhatnak fészek nélkül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megosztott figyelem szükséges, hiszen a szabály betartásának ellenőrzése, a fészek nélkül maradtak biztatása, a hangszer kezelése és a balesetek elkerülése / kioldódott cipőfűző / szinte egy időben történik.
  22. Egyéb/megjegyzés: A bemutatott játékok közül többet is átírtam óvodás korosztályra, sikeresen levezettem, úgyhogy hasznos volt számomra. De mégis szívesen láttam volna óvodai csoportban vezetett játékot is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Valéria