JÁTÉKRA FEL!

Molnár Tünde: E – le – fánt

  1. A játék neve, címe: E – le – fánt
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem koncentráció, mozgáskoordináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kisebb gyerekek szívesen használnak eszközöket a játékokhoz. Velük karkötőt terveztem készíteni: vastag hajgumira átforgatható elefánt és majom képeket ragasztanak. A játékosok a csuklójukon viselik. Kiindulási helyzetben az elefánt képe látszik. Ha változik a szerep, át kell fordítani a képet a majmosra.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani. (A tantermi padokat kell elmozgatni.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szükséges eszköz, a karkötő előzetes elkészítése közösen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok elmondása. Keretmese ismertetése: Elefántgondozók vagyunk az állatkertben. Gyerekek sétálnak az elefántházban. Még nem ismerik ezt az állatot. Különböző karmozdulatokkal bemutatjuk nekik. Aki játék közben belezavarodik, mást mutat, abból majmocska lesz, aki a körön kívül ugrál, szaladgál. Makogni is szabad, de a többiekhez a kismajom nem érhet hozzá.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, Te is onnan irányítod a játékot, úgy, hogy elmutogatod: E – re a jobb karunkkal a fejünk felett balra mutatunk, vagy a bal kezünkkel a fejünk felett jobbra mutatunk, ez a füle. Le – re a jobb karunkkal a bal lábunk felé, vagy a bal karunkkal a jobb lábunk felé mutatunk, ez a lába. Fánt – ra vállmagasságban a karjainkkal összekulcsolt kézzel előre mutatunk, ez az ormány. Amerre a fül vagy a láb mutat, az a játékos folytatja. Az ormánnyal rámutatunk a körben arra a játékosra, aki folytatni fogja. Először gyakoroljátok be a mozdulatokat a hozzájuk tartozó szótagokkal, utána játsszátok élesben.
  18. A játék lezárása: Az alábbiakban két lezárási lehetőséget mutatok be: • Ha a bemelegítés a cél, a kieséses (majmocskás) szakasz elhagyható. Az is nagy eredmény, hogy addig az idejüket kötetlenül eltöltő gyerekek/felnőttek az utasításokat betartva játszanak, érzik jól magukat. • Ha ismered a csoportod, és nem okoz frusztrációt a kiesés, akkor lehet a kieséses módban játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék folyamán, végig dicsérd a játékosokat, negatívan semmiképp sem értékeld a hibázókat! A játék végén kérdezd meg, hogy érezték magukat, tetszett – e és miért a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az együttműködési készséget erősítheted azzal a változtatással, hogy két elefánt közösen visszaváltoztathat egy majmocskát elefánttá, ha együtt rámutatnak, és mondják: Hopp!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A vezényszavakat érdemes először „szárazon”, mutogatás nélkül gyakorolni, második lépésként csak jobbra, majd balra többször elmutogatni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportom nagyon szívesen vett részt ebben a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1183504248368958&set=o.145763128958032&type=3&theater
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Tünde