JÁTÉKRA FEL!

Molnár Sátai Adrienn: Hullámzik a tenger azaz Please, Sit down!

  1. A játék neve, címe: Hullámzik a tenger azaz Please, Sit down!
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók átismételjék és mélyítsék az előző órákon tanult tananyagot angol nyelvből
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók figyelmét fel kell hívni arra,hogy ha a megbeszélt kiáltásra történő helyfoglalásnál figyeljenek oda egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: eggyel kevesebb szék, mint ahány játékos van
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Mivel speciális tagozaton tanuló gyerekekről van szó, a játék megkezdése előtt, szóban átismételjük közösen azokat az anyagrészeket, szavakat, amiket kategóriákként fogok a játék során alkalmazni. A játékhoz szükségesen kialakítjuk a széksorokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös ismétlés ami 10 percet minimum igényel, illetve a székek két sorba helyezése támlájukkal egymásnak forditva,
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején megkérem a tanulókat, hogy foglaljanak helyet, ez egy székfoglalós játék lesz, majd mindenki mondjon angolul egy színt, ettől kezdve az lesz az ő fedőneve. Ismertetem a játékosoknak a jelszót.: Please, Sit down! amit hallva helyet kell foglalniuk az álló játékosoknak. Az első körben én leszek a mesélő.
  17. A játék menete, játékszabályok: Pár pillanatnyi gondolkozás után, körbesétálok, megállok a tanulók előtt és arra kérem őket, mondják ki érthetően azt a színt ami az első körben a fedőnevük lesz. A nevek nem ismétlődhetnek. Minél többet próbálok megjegyezni. Ezután kezdődhet a játék. Elkezdek egy kitalált történetet meséli magyarul (mert speciális tagozatról van szó, és nekik nem megy olyan jól az idegen nyelv), majd beleszövöm az általuk elmondott fedőnevet a történetembe. Akinek kimondom a nevét annak fel kell állnia a hátam mögé és velem együtt sétálnia körbe-körbe a székek körül. A célom az, hogy minél több játékos fedőnevét kimondjam és felállítsam. Ha már nem jut eszembe több elkiáltom magam : Please, Sit down! Az a tanuló,akinek nem sikerül székre ülnie, a következő körben mint mesélő fog részt venni. Új kategóriát nevezek meg, pl. ételek, állatok, berendezési tárgyak, tanszerek, stb, ami a gyerekek tudásszintjének megfelel.
  18. A játék lezárása: : Figyelembe véve, a gyerekek mennyire élvezik a játékot, én fogok véget vetni annak, felajánlom az utolsó körökben, hogy ha esetleg van még olyan tanuló aki nem próbálta ki magát mesélőként és szeretné, megteheti.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a tanulókat, megkérdezem tőlük mennyire tetszett nekik a játék, értékeljék kézemeléssel. Minél jobban tetszett, annál magasabbra emeljék a kezüket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot bármelyik tanórán játszhatják, a témakörnek és tantárgynak megfelelően kitalálva a kategóriákat amin belül fedőnevet kell választaniuk a játékosoknak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelek a játékosok testi, lelki biztonságára. A szabályokat fokozatosan mondom el a bevezető részben, és többször elismétlem a jelszót is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A mai nap próbáltam ki a tanulókkal először ezt a játékot angol órán és nagyon élvezték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Sátai Adrienn