A játék neve, címe: Kincsmentő
A játék pedagógiai célja: A tanulók együttműködésének, problémamegoldásának, kreativitásának és kommunikációjának fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók egymás testi épségére figyeljenek, lehetőleg ne érjenek egymáshoz.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: kötél, kártyák, ceruzák, dobókockák, labdák,…
Technikai igény: iskolapadok
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A bányászokat egy földrengéses területre vezényelték, ahol a megmaradt kincseket kell kimenekíteni a bányából. Azonban vigyázni kell, mert akár egy hangosabb szó is beindíthatja a földmozgásokat. Ezért a bányászoknak csendben kell dolgozniuk. Sajnos nagyon kicsi helyen vannak a kincsek, ezért a minden bányász csak egy kézzel érhet hozzá a kincshez. A kincsek törékenyek, vigyázni kell, essenek le a földre.
A játék menete, játékszabályok:Az első alaklommal a bányászpáros egy ujjal érhet a kincshez, a második alkalommal teniszlabdával, a harmadik alkalommal dobókockával, a negyedik ceruzával, majd elölről ismételik a sorrendet.( A csoporttól föggően adhatok további lehetőségeket.) Egyszerre indul az összes páros a kincsekért. Cél: a csapatnak minnél több kincset kimenekíteni a földrengéses területről 5 perc alatt. A bányán kívül beszélhetnek a bányászok, a bánya területén már nem. A kincs az asztalra helyezett kártyalapok, a bánya területet kötéllel van kijelölve.
A játék lezárása: Az idő letelte után-5 perc, megszámoljuk melyik páros tudta a legtöbb kincset elhozni a bányából.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után megbeszéljük milyen fontos volt a kommunikáció a bányán kívül, nem elég ha gondolunk valamire, azt a másikkal pontosan tudatni kell!
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető figyel a szabályok betartására és az időre.
Egyéb/megjegyzés: A következő fordulóban választhatnak más párt maguknak, és megbeszéljük vele más volt-e a csapatmunka. Ha a tanulók létszáma páratlan, a párnélküli tanuló lehet a bányaőr, aki megpróbálja megakadályozni a bányászok munkáját.
A játékot lejegyezte: Molnár Márta