JÁTÉKRA FEL!

Molnár Márk Istvánné – óvodapedagógus (Budaörs)

  1. A játék neve, címe:   Duzzadó sereg
  2. A játék pedagógiai célja:  Szabad tevékenység után a csoport összehangolása
  3. A játék jellege:    ismerkedős / ráhangoló / energetizáló / csoportképző / bizalmi / kommunikációs / együttműködési / egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje:    alacsony / közepes / magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:   terem rendezése, asztalok eltolása
  6. Résztvevők száma:    -8
  7. Résztvevők életkora:    5 évtől fiatalabb / 5 évtől idősebb / 7 évtől idősebb / 10 évtől idősebb / 14 évtől idősebb
  8. Játékidő:    1-5 perc
  9. Helyszín:    Elsősorban szabadtéren játszható / Elsősorban beltérben játszható / A játék bárhol játszható
  10. Helyigény:    Kör (Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni) / Nagyobb kör (Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni) / Nagyobb tér (Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye)
  11. Kellékigény:   pokróc
  12. Technikai igény:   két felnőtt a pokróc tartásához
  13. Az előkészítés feladatai:   teremredezés, kellék bekészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő:    nem szükséges előkészület / 0-5 perc / Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 
  16. A játék megnyitása, nyitánya:   A játékot egy egyszerű kérdéssel nyitottam: Van kedvetek megismerni egy új játékot amit én találtam ki és még soha senkivel nem játszottam el? (nagy érdeklődés övezte) a játékom neve Duzzadó sereg. A várfal két oldalán állnak a katonák, akiknek az a célja hogy minél több katonát szerezzenek a szomszéd seregből amikor a várfal leomlik. ezt pedig úgy tehetik meg hogy amikor a várfal leomlik a falnál álló katonák kimondják egymás nevét. Egyszerre csak egy-egy katona léphet a várfalhoz. Az győz aki hamarabb ejti ki a vele szemben álló társa nevét a „fal leomlásakor”.
  17. A játék menete, játékszabályok:  A gyerekek két csapatot alakítanak ki. Elhelyezkednek a pokróc két oldalán. Az első vezényszóra (harcba katonák) kilépnek a falhoz a kiválasztott játékosok. A második vezényszóra (omlik a fal) igyekeznek minél hamarabb kimondani a társuk nevét aki előbukkan. A játék addig tart, amíg az egyik oldalon már csak egy katona marad. Ha egyszerre mondják ki egymás nevét a játékot a „Kő papír olló” dönti el.
  18. A játék lezárása:   A játékot a kedvük alakulása szerint játszattam. (kb 5ször) ezt követően megkérdeztem van e győztes sereg? Közösen megfejtettük, hogy mivel minden alkalommal más más oldalra kerültek a játékostársak, így a játékok végére mindenki ált győztes seregben. (Ez nagyon tetszett nekik)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:  A gyerekek is és én is pozitívan értékeltük. Megkérdeztem tőlük, ajánlanák e másoknak is a játékot. egyöntetű igen volt a válasz. A nekik készített finomsággal jutalmaztam meg a csoportot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:  Mindenképpen megpróbálom egy nagylétszámú csoportban első körben.
  21. A játékvezető speciális feladatai:   Nem volt ilyen
  22. Egyéb/megjegyzés:   
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:  Külön emailben küldöm .
  24. A Játékot lejegyezte:    Molnár Márk Istvánné