JÁTÉKRA FEL!

Molnár Márk Istvánné: Duzzadó sereg

  1. A játék neve, címe: Duzzadó sereg
  2. A játék pedagógiai célja: Szabad tevékenység után a csoport összehangolása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: terem rendezése, asztalok eltolása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: pokróc
  12. Technikai igény: két felnőtt a pokróc tartásához
  13. Az előkészítés feladatai: teremredezés, kellék bekészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot egy egyszerű kérdéssel nyitottam: Van kedvetek megismerni egy új játékot amit én találtam ki és még soha senkivel nem játszottam el? (nagy érdeklődés övezte) a játékom neve Duzzadó sereg. A várfal két oldalán állnak a katonák, akiknek az a célja hogy minél több katonát szerezzenek a szomszéd seregből amikor a várfal leomlik. Ezt pedig úgy tehetik meg hogy amikor a várfal leomlik a falnál álló katonák kimondják egymás nevét. Egyszerre csak egy-egy katona léphet a várfalhoz. Az győz aki hamarabb ejti ki a vele szemben álló társa nevét a fal leomlásakor.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek két csapatot alakítanak ki. Elhelyezkednek a pokróc két oldalán. Az első vezényszóra (harcba katonák) kilépnek a falhoz a kiválasztott játékosok. A második vezényszóra (omlik a fal) igyekeznek minél hamarabb kimondani a társuk nevét aki előbukkan. A játék addig tart, amíg az egyik oldalon már csak egy katona marad. Ha egyszerre mondják ki egymás nevét a játékot a -Kő, papír, olló- dönti el.
  18. A játék lezárása: A játékot a kedvük alakulása szerint játszattam. (kb 5ször) ezt követően megkérdeztem van e győztes sereg? Közösen megfejtettük, hogy mivel minden alkalommal más más oldalra kerültek a játékostársak, így a játékok végére mindenki ált győztes seregben. (Ez nagyon tetszett nekik.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek is és én is pozitívan értékeltük. Megkérdeztem tőlük, ajánlanák e másoknak is a játékot. egyöntetű igen volt a válasz. A nekik készített finomsággal jutalmaztam meg a csoportot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindenképpen megpróbálom egy nagylétszámú csoportban első körben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem volt ilyen.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Márk Istvánné