JÁTÉKRA FEL!

Molnár Judit: Zsámolyfogó

  1. A játék neve, címe: Zsámolyfogó
  2. A játék pedagógiai célja: csapatjáték megalapozása, stratégia alkotása, együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: baleseti kockázatok megbeszélése, egymásra figyelés hangsúlyozása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 zsámoly, változatokhoz jelölő póló (8 db)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a zsámolyok elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: csapatok alkotása
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok a tornaterem két térfelén helyezkednek el egymással szemben. Cél, hogy elfoglalják az ellenfél zsámolyát. Az ellenfél játékosait megfoghatják a saját térfelükön. Akit megfogtak annak le kell ülnie ott, ahol elkapták. Az a csapat nyer, akinek a tagja leül az ellenfél zsámolyára anélkül, hogy elkapnák.
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer akinek a játékosa elfoglalja az ellenfél zsámolyát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk a nyertes csapatot, majd térfélcsere után újra játszhatjuk a játékot. Megbeszéljük, miért nyert, illetve miért veszített a csapat. Rávilágítunk a stratégiai együttműködésre, az elhelyezkedés fontosságára, a csapatmunka előnyeire.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. variáció: Mindkét térfélen meg lehet fogni az ellenfél játékosait. 2. variáció: A csapatok kiválasztanak maguk közül 4-4 védőjátékost. Ebben a variációban csak a védőjátékosok foghatják el az ellenfél játékosait, a többiek csak támadhatnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes jól begyakoroltatni az első változatot, mielőtt a variációkat ismertetnénk. Ha a támadás nem valósul meg, inkább állítsuk meg a játékot, és adjunk tippeket a támadásra, védekezésre.
  22. Egyéb/megjegyzés: Minél többször játsszuk a játékot, annál jobban fejlődik az együttműködés. Ebben a játékban nagyobb szerep jut a visszahúzódó gyerekeknek, mivel rájuk kevésbé figyelnek a többiek. Nagyon jól megfigyelhető a játék során a tanulók egyénisége, vezetői képessége, kezdeményező készsége, bátorsága.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Judit