„Egy matek órai alkalmazás jutott eszembe. Kapd el a jó megoldást. Kitűzök egy feladatot az órán, amelyet már mindenki meg tud oldani. Hagyok időt a megoldásra. A kiosztott kártyák között szerepel a jó megoldás (nehezítés: akár 2, 3 jó megoldás is szerepel, csoport létszámától függ) El kell kapnotok a jó megoldást! Üljetek körbe és keressétek egymás tekintetét! Felváltva nézzétek a játékostársaitok szemeit. Az nem baj, ha a játékostársatok éppen akkor nem a te szemedbe néz. Annak a játékosnak, akinél a jó megoldás van feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a jó megoldással rendelkező rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal, az az a jó megoldással együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.”
Molnár Gabriella
Célcsoport: 14+