JÁTÉKRA FEL!

Molnár Erzsébet: – 100 labda – 101 labda – Hettyen – pitty

A játék neve, címe: – 100 labda – 101 labda – Hettyen – pitty

A játék pedagógiai célja: – A gyerekek aktivizálása. Hangulatfokozás. – Hangulat fenntartása. Gyerekek folyamatos aktivizálása. – Pihenjenek, nyugodjanak le az aktív játékok után.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: – Csúszásmentes cipők használata. – Útban lévő dolgok elrakása.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: -labda -nagy labda -padok -szem bekötéséhez kendő

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: Tornasorban besétáltunk a tornaszobába. A bordásfal előtt felsorakoztunk. „Csoport vigyázz! Csoport pihenj!” – felszólítással kezdtük a tevékenységet.

A játék menete, játékszabályok:„Gyerekek, most játszani fogunk! Láttátok nyáron az Olimpiát? Nagyon sok sportoló vett részt rajta. Mi most Labdajátékosok leszünk. 2 csapatot fogunk alkotni. ”

1. A játék rövid leírása: 2 csapatra lesz szükség. A csapatok közé 2 padot kirakunk. 100db műanyag labdát kiszórunk a 2 csapat közé. 2 perc alatt át kell dobálniuk egymáshoz a labdákat úgy, h csak egyszerre 2db-ot lehet, többet nem. 10-től visszaszámolok és a 0-nál már tilos dobni! Amelyik térfélen kevesebb a labda, az a győztes csapat. Elmondtam a szabályokat és kezdetét vette a játék.

Pár perc elteltével elmondtam a másik játék szabályát is ami a következő:

2. A játék neve: 101 labda

A játék rövid leírása: Az előző játékhoz hasonlóan a labdák szükségesek lesznek. A padra kiteszünk egy más színű, nagyobb méretű labdát. 2 perc áll rendelkezésükre a játékosoknak. Az a cél, hogy a nagy, feltűnő színű labdát a kisebb labdákkal át kell az ellenség térfelére dobálni. Az nyer, akinek nem lesz ez a labda a térfelén.

Gratuláltam a győztes csapatnak. Kértem őket, hogy szedjük össze a játékokat, és a padokat elkezdtem a helyükre rakni, ők pedig jöttek, mosolyogva és segítettek. Igazi csaptamunka volt.

Gyerekek, most egy különleges és érdekes játékot fogunk játszani, alakítsunk egy nagy kört. Elmondtam nekik a játék szabályatit és kezdetét vette a játék. 3. A játék neve: Hettyen – pitty (változtatott verzió)

A játék rövid leírása: Körbeállnak a játékosok. Egy önkéntesnek bekötjük a szemét. Egy másik játékos mögé áll, megérinti a vállát és elváltoztatott hangon azt mondja: „Hettyen – pitty”. Ha a bekötött szemű gyerek kitalálja ki állt mögötte, helyet cserélnek. Ha nem találta ki, ismét ő marad a szembekötött személy.

Nehezen értették meg azt, hogy el kell változtatniuk a hangjukat azért, hogy a szembekötött játékos ne ismerje meg őket a hangjuk alapján, de a harmadik játékos elváltoztatta a hangját és mindenki hangosan kacagott. Egyre jobban élvezték a játékot, azonosultak a feladattal, elfogadták a szabályokat és vidám hangulatban telt el a rá szánt idő.

A játék lezárása: Megdícsértem őket, nagyon ügyesek voltak, nagyon fegyelmezettek és figyeltek egymásra. Elpakoltuk a játékeszközöket. Tornasorba sorakoztunk és indultunk a mosdóba.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dícsérek. Mivel tetszett nekik a játék, megígértem nekik, hogy máskor is játszuk majd.

A játékvezető speciális feladatai: – Előkészíteni a megfelelő helyszínt. – Biztonságra figyelni. – Friss levegőt biztosítani. – Eszközöket előkészíteni. – Megfelelő hangulatot teremteni. – Játék végén elpakolni az eszközöket a helyükre. – Megdicsérni, bíztatni a résztvevőket.

A játékot lejegyezte: Molnár Erzsébet