JÁTÉKRA FEL!

Molnár Anita: Akadálypálya

  1. A játék neve, címe: Akadálypálya
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgásfejlesztés, figyelem fejlesztés, koncentrációs képesség fejlesztése, örömszerzés, sikerélményhez juttatás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A pálya kialakítása alkalmazkodik a résztvevők életkorához, ügyességi szintjükhöz. Az esetleges baleseti kockázatokat megbeszéljük. Felhívom a figyelmet az óvatos, körültekintő játékra.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: – futóbicikli, – boksz zsák, állvány – kúszó akadályhoz: zsámoly, keresztbe lécek, kötél vagy bármi, ami alatt át tud bújni.(A vizsgafeladatban a 3 éves gyerkőcnek tökéletesen megfelelt egy szárító.) – ugró akadályhoz: zsámoly, vagy hullahopp karika egymástól ugrásnyi távolságra helyezve.(A vizsgafeladatban a súlytárcsákkal oldottuk meg itthon) – pad – bólyák – gumilabda – kosár – kosárlabda – szivacs
  12. Technikai igény: Ehhez a játékhoz nincs semmilyen technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: Az akadálypálya elemeinek előkészítése. Biciklis útvonal kijelölése aszfaltkrétával, boksz zsák felhelyezése, kúszópálya kialakítása, ugrópálya kialakítása, célba dobó kosár kihelyezése, egyensúlyozó pad felállítása, szivacs kihelyezése a bukfenchez, bóják elhelyezése, labdapattogtatás helyének kijelölése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők részt vehetnek a pálya kialakításában. Ez esetben az előkészítési idő lecsökken, valamint a rendezés közben, a résztvevők előre megismerkedhetnek a pályával.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A pálya megálmodásának oka egy népszerű TV műsor, amelyben a résztvevők különböző akadályokat teljesítenek. A résztvevők a köszöntéskor, a pálya bemutatásakor, szabályok ismertetésekor úgy érezhetik magukat, mintha ők is hasonló helyzetbe csöppentek volna. A kerettörténetet ehhez kapcsolódóan fogalmazom meg.
  17. A játék menete, játékszabályok: a. Kerékpáros útvonal A startnál egy futóbicikli / pedálos bicikli található. Ezzel kell a kijelölt útvonalon végigmenni. b. A kerékpáros útvonal végén a kerékpárt le kell támasztani. Majd a boksz zsákot megpüfölni. c. Átfutva a kúszópályához, egy kijelölt pályán kell végig kúszni. d. A következő állomás egy ugráló feladat. Kijelölt pontokra kell ugrani, páros lábbal. e. Az ugráló pálya végén egy labdát kell a kosárba dobni. Ha kipattan, vagy nem sikerül, újra kell próbálkozni, addig, amíg a labda benne nem marad a kosárban. f. Ezután következik az egyensúlyozó pad, amelyen végig kell sétálni. A kisebb gyermekek esetén nem kell újrakezdenie, ha fél pályán elveszti az egyensúlyát és lelép. 5-6 éves kortól viszont igen. g. Az egyensúlyozó pad után következik egy bukfenc a szivacsszőnyegen. h. Ezután jön a bóják közötti ugrás. A bóják egymástól kb fél méteres távolságra vannak elhelyezve. A bója fölött terpeszbe ugorva, két bója között pedig zárt két lábas ugrással kell haladni. i. A végső állomás egy labdapattogtató feladat. Korosztálytól függően növeljük a pattogtatás számát.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki teljesítette a pályát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot ez esetben nem versenynek terveztem. A cél a mozgás öröme, sikerélményhez juttatás. Itt mindenki győztes. A gyerekek szurkolhatnak egymásnak. A játék végén megbeszéljük, hogy ki melyik állomást szerette a legjobban, melyik ment könnyen és melyik nehezebben. Ötleteket oszthatnak meg további akadályok kialakításával kapcsolatban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék feldolgozásakor történő beszélgetés és tapasztalatcsere lehetőséget ad arra, hogy meghallgassam a gyerek ötleteit, amelyeket később alkalmazhatok. A játékban így sokféle variációs lehetőség rejlik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetésénél fontos a szemléltetés, ezért nemcsak a magyarázatot, hanem a bemutatás módszerét is alkalmazom.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot a 3 éves kisfiammal próbáltam ki. Nagyon élvezte.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Anita