JÁTÉKRA FEL!

Molnár András : Matrózcsomó

  1. A játék neve, címe: Matrózcsomó
  2. A játék pedagógiai célja: a csapatszellem javítása, közös problémamegoldás, együttműködési készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy ne tegyenek hirtelen és váratlan mozdulatokat. Figyeljenek a körülöttük állókra
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 db kb. 15-20 méter hosszú madzag, szalag vagy kötél.
  12. Technikai igény: nincs szükség másra
  13. Az előkészítés feladatai: teremben) Alakítsatok ki szabad teret a terem közepén vagy egyik felében. Rendezzétek el a székeket és a padokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a résztvevők 2 vagy több (páros számú) csapatot alkotnak, előkészítik a termet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csapatok kialakítása és felállítása két oldalra. A feladat és a szabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat egymással szemben áll és mindenki két kézzel megfogja a kötelet. Szükség esetén megjelöljük a középpontját. A kéztartás lehet tetszőleges, ill. a e feladat nehezítése érdekében megszabhatjuk, hogy tenyérrel felfelé, lefelé vagy esetleg keresztbe tett kézzel fogják meg a kötelet. A játék során nem engedhetik el. Kérjük meg őket, hogy figyeljenek arra, hogy mindenki betartsa a szabályokat. Könnyíthetünk rajta, ha megengedjük, hogy csúsztassák kezüket a kötélen. A keresztbe tett kézzel végzett játék azonban nagyban megnehezíti a feladat teljesítését. Feladat 1: Kössetek csomót ( vagy többet) a kötél közepére úgy, hogy közben senki nem engedi el a kötelet. Feladat 2: Bogozzátok ki a csomót (vagy csomókat) úgy, hogy nem engeditek ele kötelet.
  18. A játék lezárása: – A játék a csomó(k) megkötésével vagy kioldozásával zárul. Játszható időre is, de maga a feladat teljesítése is örömöt okozhat a résztvevőknek. – Ha 4, 6 vagy több csapat játszik, akkor versenyezhetnek, hogy melyikük oldja meg gyorsabban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, a tapasztalatok megbeszélése. Pl. milyen más technikát lehetne ég alkalmazni
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A megkötendő, ill. kibogozandó csomók számát lehet növelni,
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok világos ismertetése és elfogadtatása. Ügyelj a játékosok biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Harmadszor próbáltam ezt a játékot. Korábban csak nagyon vékony madzag állt rendelkezésemre. Most kötélhúzáshoz használt kötelet alkalmaztunk, amivel sokkal könnyebben meg lehet oldani a feladatot. Az első két alkalommal 5 ill. 7 féle nemzetiségű gyerekcsoportokkal játszottuk, ahol az angol volt a közös nyelv. Most a 16 éves tanulókból álló saját osztályomban játszottuk egy angolóra végén angol nyelven. Mindegyik esetben élvezték a gyerekek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár András