JÁTÉKRA FEL!

Moldován Eszter: Sárga fül

  1. A játék neve, címe: Sárga fül
  2. A játék pedagógiai célja: A játék pedagógiai célja: Vizuális figyelem, kreativitás, egyensúly
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel lehet hívni a játékosok figyelmét a hirtelen mozdulatok kerülésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: tereptárgyak (székek, padok) átrendezése, hogy nagyobb teret kapjatok
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segíthetnek a teremrendezésben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Jártas csoport esetében csak elindítom a játékra kijelölt területen a sétát, amelyben egymáshoz nem érhetnek hozzá, egymáshoz nem szólhatnak 2 taps között. Újoncokkal a séta bemutatásával kezdem: Megkérem őket, hogy minden találkozás séta közben csak a szemükkel történjen. Tapsra megállnak ott ahol vannak éppen és ekkor (csak) megtörhető a csend is, el fogom mondani a következő hozzáadott szabályt. 1: A következő tapsnál keressenek egy párt és érjenek egymáshoz, ha mindenki talált párt, séta újra tapssal indul. Újabb tapsra új pár kell. 2: „A következő tapsra érintsd meg a legjobb barátodat”, nem kettesével rendeződnek majd el, de látják, hogy egy embert többen is érinthetnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a teremben mozoghatnak szabadon, ahogy épp a belső hangulatuk diktálja: lassan, gyorsan, táncolva stb. Tapsra megállnak és a játékvezető 2 szót mond, mindig egy színt és egy testrészt, pl. SÁRGA FÜL. Erre mindannyian keresnek valakit, akin van ilyen színű ruhadarab és a megadott testrészükkel hozzá is érnek. Akkor indulhat újra a séta, ha mindenki talált sárgát a fülével. (még néhány példa: zöld könyök, lila haj stb.) Valakit mindenképp kell keresni, nem lehet tereptárggyal helyettesíteni. Saját magán nem kereshet színt, máson kell.
  18. A játék lezárása: Nincs kiesés, rövid bemelegítő játék, legyen vége mielőtt megunják.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elmondhatják melyik párosítás volt a legviccesebb számukra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Idegennyelvi órákon lehet ezzel (is) tanítani a testrészeket, színeket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a séta alatti némaságot a játékvezetőnek is betartani, ilyenkor nem instruálunk. Nagyon csendes, békés játék, de el tudják kuncogni a vége felé, inkább ilyenkor váltok a következőre
  22. Egyéb/megjegyzés: Az ideális létszám függ életkortól és tapasztalati szinttől is. A játék kint is játszható, a bejárható terület pontos kijelölésével.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Moldován Eszter