JÁTÉKRA FEL!

Mokran-Pillár Ildikó: A néma vár

  1. A játék neve, címe: A néma vár
  2. A játék pedagógiai célja: Fő cél, hogy a résztvevőkből együttműködő csapat váljon. Másodlagos célok: néhány jelnyelvi jel megismerése és a szórakozás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás az olló és tűzőgép használatára. A játék során különösen figyelni kell a hadonászó mozdulatokra.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy kisebb asztal, színes/fehér papírlapok, olló, cellux, tűzőgép, jelnyelvi jelek másolata, óra
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A termet be kell rendezni úgy, hogy az asztalt kényelmesen körbe tudják állni, az eszközöket ki kell készíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egyik résztvevő az asztalt állítja fel, másik az eszközöket sorba rakja, a harmadikkal a jelekről készült másolatokat rendezzük sorba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok nézzék meg és jegyezzék meg a színek jelnyelvi jelét. A képek kinn maradnak, így vissza tudják ellenőrizni játék közben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Építenetek kell egy várat, egy kastélyt papírból. Összesen 8 percetek van rá. Egy hangos szót sem szólhattok, de mutogathattok, megérinthetitek egymást, szavak nélkül kommunikálhattok. Mindenki kap egy eszközt, nem adhatja oda a másiknak. Tőlem kérhettek papírt, de csak akkor adom oda, ha mutatjátok a jelet, hogy milyen színűt kértek. Bármennyi lapot kérhettek, bármilyen várat építhettek. Vigyázzatok az ollókkal!
  18. A játék lezárása: Mielőtt lejár a 8 perc, 7 percnél szólok, hogy még 1 perc van hátra. Ha lejárt az idő, szólok, hogy be kell fejezni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lefotózhatjuk, mindenki elmesélheti mit szeretett volna mondani közben, hogy érezte magát… Megcsodáljuk egymás várát…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha több csapat van, a csapatoknak külön garnitúra eszközt adunk. Jelnyelvi jelek nélkül pedig nem szükséges a színes papír sem, elég az újságpapír is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A jelnyelvi jelek bemutatása. Idő mérése. Szabályok betartatása. A derűs hangulat megőrzése, motiváció, dicséret.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot integrált hallássérült középiskolás diákokkal játszottuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Mokran-Pillár Ildikó