A játék neve, címe: Békaiskola
A játék pedagógiai célja: Mozgáskészség fejlesztése, közösségépítés
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kezdete előtt fel kell hívni a résztvevők figyelmét arra, hogy futás és szökdelés közben figyeljenek a társaikra és próbálják meg elkerülni az összeütközést.
Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Karikák, bóják vagy zsámolyok
Az előkészítés feladatai: A karikákat vagy bójákat egy kb.10×20 méteres, téglalap alakú pálya oldalain kell körberakni, egymástól nagyjából 2 méteres távolságban.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kezdés előtt minden békatanár kiteheti a saját liliomlevelét (karika vagy bója).
A játék megnyitása, nyitánya: A varázserdő mocsarában élő ebihalak nagyon rosszcsontok, mindig megszöknek a Békaiskolából . A felnőtt békatanárok igyekeznek farkincán csípni és visszaküldeni őket az iskolapadba, vagyis a liliomlevelekre.
A játék menete, játékszabályok:A résztvevők fele a téglalap alakú pálya belsejében, másik fele a kívül letett karikákban vagy bójáknál helyezkedik el. A belül lévők az ebihalak, vagyis a menekülők, a kívül lévők a vízililiom leveleken ülő békatanárok, vagyis a fogók. A kijelölt békatanár egy lábon szökdelve indul és igyekszik minél több futva menekülő ebihalat megérinteni. Akit elfogtak, megy vissza a Békaiskolába, vagyis egy üres levélre és okos, felnőtt békatanárrá változik. Ha a békafogó elfáradt, akkor egy másik levélen ücsörgő békatanárhoz szökdel, akivel helyet cserél. Ha azonban a helycsere előtt mindkét lába leér a földre, a békatanár ebihalgyerekké változik vissza és a fogó szerepét egy másik kijelölt békatanár veszi át.
A játék lezárása: A hármas sípszó a békaiskola kicsöngője, békatanárok és ebihalak számára is kezdődik a jól megérdemelt szünet.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ki volt a legszigorúbb, legügyesebb békatanár? Ki volt az az ebihal, aki egyszer sem változott békává? Szerintetek miért nem akartak a kis ebihalak Békaiskolába járni?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A vízililiom leveleket jelölhetik karikák, bóják vagy zsámolyok, de akár a melegben levetett pulcsik is. Ha megunjuk a brekegést, a játék más állatokkal, akár más utánzó járásokkal is játszható.
A játékvezető speciális feladatai: Külön figyelni kell az egy lábon szökdelő fogóra és szólni, amennyiben a másik lába is földet érne.
Egyéb/megjegyzés: A Békaiskola ötletét a Vámpír fogó adta, annak a kisebb gyerekeknek való és üvöltésmentes változata. Végül persze kiderült, hogy a békatanárok spontán brekegése talán még az üvöltésnél is hangosabb… 🙂
A játékot lejegyezte: Módler Ákos