JÁTÉKRA FEL!

Mitzkiné Kiss Edina: Directions (Irányok)

  1. A játék neve, címe: Directions (Irányok)
  2. A játék pedagógiai célja: Irányok gyakoroltatása angolul.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő szabad tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem/szoba elrendezése, hogy megfelelő nagyságú kört lehessen kialakítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a terem átrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Alakítsunk ki egy kört!
  17. A játék menete, játékszabályok: /E-me-se című játék (Tojzán Ákos) átirata/ 3 szót/irányt fogunk gyakorolni a következő játék segítségével: left (bal), right (jobb), straight (egyenes). Mondjuk ki együtt a szavakat, mutatva az irányokat közben! „Szalutálunk” jobbra, balra, utána a mellkas előtt mutatjuk a kezünkkel ellentétes kéz-váll tartással a jobbra-balra mozdulatot, majd az egyenes szó kimondására előre nyújtjuk mindkét kezünket és rámutatunk valamelyik szemben álló társunkra. Nagyon fontos, hogy energikusan mozduljunk és hangosan kiáltsunk!Minden mozdulathoz megvan, hogy melyik szót mondjuk: ha jobbra mutatunk, akkor right-ot kell mondani, ha left-et, akkor balra, ha straight-et, akkor egyenesen előre. Ezeket tetszőleges sorrendben lehet egymás után mondani, de a mozdulattal szinkronban kell lenni, különben aki téveszt kiesik. A játék lényege, hogy követni kell az utasításokat, figyelni kell nagyon egymásra, merre halad tovább az irány, és hogy melyik mozdulat melyik szóhoz tartozik. Aki nem elég figyelmes, és késve reagál, az is kiesik. A kiesők kilépnek a körből és zavarhatják a még játékban lévőket a gyakorlandó 3 szó mondogatásával, de nem mehet be a körbe és nem érhet a játékosokhoz. Ha valaki kiesik, a tőle jobbra álló kezdi a kört. Az utolsó két játékos aki bent marad győz. Úgy kezdjük a játékot, hogy bemelegítésként háromszor elmondjuk és mutatjuk: left-right-straight, ezt követően én mutatok és mondok egy irányt, amivel elindítom a kört.
  18. A játék lezárása: Rendezzük vissza a termet!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztesek piros pontot kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ki téveszt.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mitzkiné Kiss Edina