JÁTÉKRA FEL!

Miskolcziné Rápity Rózsa: Gyere a hang után

  1. A játék neve, címe: Gyere a hang után
  2. A játék pedagógiai célja: Szociális kompetencia fejlesztése. Egymáshoz való alkalmazkodás képessége. Kombinatív kompetencia fejlesztése. Térbeli irányok: jobb-bal. Az irányok felismerése. Az irányok (bal-jobb) alkalmazása, cselekvéses végrehajtás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne engedjétek el egymás vállát és ne menjetek túl közel az előttetek lépkedőhöz, nehogy a sarkára lépjetek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: bóják, keskeny kendők
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Bóják kikészítése, sorba helyezése egymástól megfelelő távolságra.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a bójákat kihozni a tornacsarnokból. Egy tanuló a kendőket hozza.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti most kis rókák vagytok, akik este eltévedtek az erdőben. Nem találjátok a hazafelé vezető utat a sűrű fák között. Egy tündér siet a segítségetekre, de sajnos csak két szót tud a rókák nyelvén: jobb – bal.
  17. A játék menete, játékszabályok: : Szép sorba álltok egymás háta mögé. Bekötöm a szemeteket egy kendővel. Meg kell fognotok az előttetek álló társatok vállát. Szlalom járásban kell szépen egymás háta mögött mennetek a „ fák” között. A sor elején állónak mindig abba az irányba kell mennie, amit hall: jobbra vagy balra. Ne engedjétek el egymás vállát és ne menjetek túl közel az előttetek lépkedőhöz, nehogy a sarkára lépjetek. / A gyerekek ismerik a szlalom járást, testnevelés órán sokszor játszunk labdás játékokat szlalom futással egybekötve. A sort vezető tanulót nem én jelölöm ki. Aki szeretné, az vezetheti a többieket. /
  18. A játék lezárása: A kis rókák szerencsésen hazaértek anyukájukhoz, aki nagy örömmel üdvözli őket. / Jelen esetben a tanító néni./
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesen kerülgették a bójákat, vigyázva egymásra. Néha egy-egy bója odébb csúszott, de egy sem borult fel. Megbeszéltük, hogy kinek miért tetszett ez a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már tökéletesen tisztában lesznek a jobb – bal térbeli irányával, nehezíteni fogom a játékot. Nem egyenlő távolságra és egy szabályos sorba fogom elhelyezni a bójákat. Természetesen fokozatosan fogok nehezíteni a játékon.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha már jobban megy a játék, akkor gyorsabban fogom mondani az irányokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Először játszottuk ezt a játékot, teljesen ismeretlen volt számukra. Könnyen megértették a szabályokat és azóta már kicsit nehezítve is eljátszottuk. Az a pár kisgyerek, aki először nem akart velünk játszani, ma már örömmel játszott és nagyon élvezték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Miskolcziné Rápity Rózsa