JÁTÉKRA FEL!

Mile Tünde Enikő: Le a bányába!

  1. A játék neve, címe: Le a bányába!
  2. A játék pedagógiai célja: A mozgásos tevékenység célja: Természetes mozgások fejlesztése. Nevelési cél: Motiváció megteremtése,figyelem,önfegyelem fejlesztése,együttműködő képesség fejlesztése,szervezet felkészítése a terhelésre. Tanulási tevékenység: figyelem,koncentráció fejlesztése,térbeli tájékozódó képesség fejlesztése,egyensúlyérzék fejlesztése,izomegyensúly kialakítása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szalag
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek! Ma ismét Meseországba utazunk! Ahhoz,hogy ide eljussunk,le kell mennünk a törpék bányájába és meg kell találnunk a legnagyobb gyémántot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Csapatokat fogunk alakítani.Mindenki húz egy törpesapkás kártyalapot. A kártyákon kétféle színű sapka van. Az egyiken zöld, a másikon kék fejfedő látható.A kihúzott színeknek megfelelően álljatok fel egymás háta mögé sorakozva.A csapatok tagjai fogják meg egymás vállát. Így kialakul egy-egy lánc,ami azért szükséges,mert a bányában csak így tudnak közlekedni a törpék. Az utolsó tanulónál lesz a csákányt jelképező szalag! Rákötöm a derekára. Tapsra mindkét törpecsapat elindul a bányába,cél a másik csapat csákányának a megszerzése,mert csak ezzel lehet a megtalált gyémántot kiszedni. A törpék nem szakadhatnak szét.Ha mégis,akkor az a törpecsapat veszített!Mindig csak a csapat első embere szerezheti meg a csákányt jelképező szalagot.
  18. A játék lezárása: Addig folytatódik a játék,míg le nem győzik a törpecsapat minden tagját!Ahol hamarabb elfogynak a tagok az a csapat veszített. Mindenki örülhet,mert így is megtaláljuk a gyémántot és beléphetünk Meseországba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapatok első törpéjét kérdezem,hogy miként tudott a saját csapata egyszerre mozogni ,a csákány megszerzésére koncentrálni? Dicséret és taps a jutalom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetem, hogy a törpéknek nem állva kell mozogniuk( más a kiinduló helyzet)Pl: guggolva, terpeszben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a gyerekek mozgását,buzdítani a csapatokat!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mile Tünde Enikő