JÁTÉKRA FEL!

Mike Alexandra Léna: „Akkor kapsz, ha adsz.”

  1. A játék neve, címe: „Akkor kapsz, ha adsz.”
  2. A játék pedagógiai célja: ismerkedés, egymásra figyelés erősítése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: koffer szerű doboz, matricák,
  12. Technikai igény: zene lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Készítettem egy összecsukható, kis fogantyús kofferszerű dobozt. A dobozba matricákat tettem, mert nálunk az osztályban a gyerekek matricákat szoktak kapni dicséretként, vagy ügyességükért. Téli matricák voltak, az adventi időszakhoz kapcsolódóan.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem elpakolásába be lehet vonni a gyerekeket is. Mi a földön ülve játszottuk le a játékot.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdetén a játékosok körben ülnek, egyikük megkapja a csomagot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Amikor a zene elindul, a játékosok meghatározott irányba elkezdik adogatni egymásnak a csomagot,(tilos egy-két percnél tovább kézben tartani a dobozt).Amikor a zene elhallgat, a csomagot épp kézben tartó játékos a nyertes, ő vehet ki egy matricát a dobozból. A zene ezután újraindul és elölről kezdődik a játék. A játék motivációs alapja ez a jelmondat lesz: „Akkor kapsz, ha adsz.” Erről az elmúlt időszakban sokat beszélgettem velük, remélem, hogy örömteli játékot tudok majd nekik ezzel átnyújtani.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen átbeszéljük a tapasztalatokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A második játékban ennek a csomagátadós játéknak egy bonyolultabb változata lesz, mert kis mondatokat ragasztok a dobozra és így már nem biztos, hogy mellette ülő lesz az, akinek a csomagot majd tovább kell adnia a dobozt kezében tartó játékosnak. Célom, hogy jobban megismerjék egymást, mert Némelyikük nem tudja ki jár focira, ki csellózik stb. A játék megint az előzőeknek megfelelő szabályokkal megy, de a papírokon lévő utasítást hangosan fel is kell olvasni, hogy a többi gyermek is hallhassa és emiatt egy-egy játékosnál kicsit tovább fog időzni a doboz, sőt annak még ki is kell találnia, hogy kinek adja majd tovább a csomagot. A zene végeztével a dobozt kezében tartó gyermek kapja a dobozból a matricát. (A másodlagos célom még az is volt, hogy kicsit gyakoroljuk az olvasást, mivel én tanítom nekik ezt a tantárgyat.)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek élvezték a játékot, úgy érezték, hogy már biztos sokszor tanítottam ,sok osztálynak már ezt. Örültem, hogy így érzik, mert én még NEM tanítottam ezt soha, senkinek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mike Alexandra Léna