JÁTÉKRA FEL!

Miholcsek Lívia: Manók birodalmában

  1. A játék neve, címe: Manók birodalmában
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, megfigyelő képesség fejlesztése, egymás megismerése, késleltetési képesség (türelem) fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csoportszoba elrendezése, bútorok eligazítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Manósapkák, mesekártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Sapkák kiosztása, felvétele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy vagy kettő gyermek kiosztja a manósapkákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A manósapkákkal már motiválva vannak, keretmese elmondása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mi most a titokzatos manók birodalmában vagyunk. Lesz köztünk egy manó, aki állandóan rosszaságokon töri a fejét. Most éppen azon, hogy a többi kis manót (akik próbálnak jól viselkedni) kiejtse a játékból. A rosszalkodó manó az lesz, aki a mesekártyák közül a manó figurát húzza ki. Viszont a kártyák húzása is titkos, úgyhogy nem árulhatjátok el, hogy ki melyik kártyát húzta. Ha mindenki megnézte a kártyáját, akkor a szőnyegre állunk körbe és mindenki lehajtja a fejét. Amikor szólok, akkor felemelitek a fejeteket és a többiek szemébe néztek. A rosszalkodó manó ránéz valakire és rákacsint. A lényeg az, hogy az a kis manó vegye észre, hogy rákacsintott, akit éppen kiakar ejteni a játékból. Akire a huncut manó rákacsintott, az kieseik a játékból. Ha valamelyik manó észreveszi közületek, hogy ki a rosszalkodó manó, akkor neki jeleznie kell de nem árulhatja el, hogy ki az csak ha rajta kívül még két manóka észreveszi, hogy ki kacsintott. Akkor nekik a (három manónak) egyszerre rá kell mutatniuk a játékos manó társukra. Ha mind a hárman ugyanarra a manóra mutatnak, akkor ő kiesik a játékból, akkor is ha nem ő a rossz manó. Ha mind a hárman másra mutatnak, akkor sajnos mindegyik manó kiesik. Ha a végén a rosszalkodó manón kívül már csak kettő manó van, akkor a manó tovább törheti a fejét csínytevéseken mert akkor megnyerte a játékot. De ha sikerül lefülelni és kilesni, hogy ki töri rosszaságokon a fejét, akkor a jó manók nyerik a játékot.
  18. A játék lezárása: Leülünk és nyertesek kihirdetése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a végén, külön azoknak, akik együttműködve társaikkal kitalálták, hogy ki volt a rossz manó, a végén minden kisgyermek manós matricát kapott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kettő rossz manó választása már az elején.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kártyák húzásánál senki ne lássa, hogy ki mit húzott, és nagy megfigyelő képességet igényel.
  22. Egyéb/megjegyzés: info@jatekrefel.hu email címre elküldtem a képeket
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Miholcsek Lívia