JÁTÉKRA FEL!

Mihó Diána: Kalandos székek

 

  • A játék neve, címe: Kalandos székek
  • A játék pedagógiai célja: A csoport együttműködése, közös kommunikáció, türelem tolerancia, elfogadás fejlesztése.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: víz
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 14+
  • Játékidő: 15+
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Székek
  • Technikai igény: Nincs különösebb..
  • Az előkészítés feladatai: A játék, amit választottam egy stratégiai csapatépítő játék. Miután előzőleg gondosan megterveztem, megérkeztem a játék helyszínére. Berendeztem a termet, a játékhoz szükséges székeket bepakoltam, azaz elhelyeztem a helység közepén. Energetikailag kitisztítottam a teret, hogy békét és nyugalmat teremtsek. Behívtam a gyerekeket, üdvözöltem őket. Ezután átöltöztek kényelmes ruhába.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők bármikor tudnak csatlakozni.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Eközben beszélgettem velük, elmesélték a napi történéseket, majd elmondtam nekik, hogy egy új játékot fogunk játszani. Ennek ők nagyon örültek.
  • A játék menete, játékszabályok: Oda állítottam őket a székek mögé (egy gyerek egy szék), és ismertettem velük a játékszabályokat. Feltettek néhány kérdést, amit én legjobb tudásom szerint megválaszoltam. Majd megkérdeztem tőlük, hogy mindenki számára érthető-e a játék. És akkor: JÁTÉKRA FEL! A csoport tökéletesen összedolgozott, együtt működtek, és választottak maguknak egy kis vezetőt, aki irányított. A játék kivitelezésénél ez nagyon fontos, mert egységnek kell lennie, hogy, elkerüljük a káoszt. Érdekes volt kívülről szemlélni, hogy kit választanak ki maguk közül, és miért éppen őt. Továbbá a gyengébb játékoshoz segítőkészen és empatikusan viszonyultak, bátorították, és buzdították őt végig.
  • A játék lezárása: A játék közben a gyerekek jól érezték magukat, sokat nevettünk. Amikor sikeresen megoldották a feladatot, lezártam a játékot, majd közösen átbeszéltük, és a játékosok elmondták az észrevételeiket. A játék hevében mindannyian kimelegedtek, így kértem őket, hogy igyanak, de csak is vizet!
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Véleményem szerint ez egy igazi csapatépítő játék volt, hiszen a gyerekek is többször kérték, hogy legközelebb is játsszuk Szóban megdicsértem őket, hogy kitűnően végrehajtották a feladatokat.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Javasoltam nekik, hogy legközelebb játsszuk el újra ezt a játékot különböző életkorú gyerekekkel, és ők mentorálják a fiatalabb társaikat.
  • A játékvezető speciális feladatai: Az elején instrukciókkal láttam el a csoportot, majd csendesen figyeltem a játékot, és jegyzeteltem, hogy ki mit mond, és kinek milyen ötletei vannak. Az én szerepem a játékban a a csendes megfigyelő..
  • Egyéb/megjegyzés: Minden korosztály szereti ezt a játékot!
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Mihó Diána