JÁTÉKRA FEL!

Mihály István: Rejtélyes nyomozás

  1. A játék neve, címe: Rejtélyes nyomozás
  2. A játék pedagógiai célja: a csoport tagjai közötti társas kapcsolatok erősítése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játék jellegéből adódóan nem szükséges külön biztonsági intézkedés, legfeljebb a terem visszarendezésekor a bútorok mozgatásánál kell figyelni egymás és önmaguk testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: terem esetén az esetleges akadályt jelentő bútorzat megfelelő elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: terem esetén a bútorok biztonságos átrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a résztvevők ismerik egymást rá kell hangolódni a játékra
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe állnak. Egy játékos a nyomozó. Ő elhagyja a kört, míg a többiek közül egy játékost kijelölünk titkos ügynöknek. Az ő feladata hogy egy adott testhelyzetet, pózt vegyen fel, és a többiek utánozzák. Amikor elkészültek a nyomozó belép a körbe és 3 alkalommal körbejár, tetszőleges tempóban. A feladata az, hogy kitalálja ki a titkos ügynök / aki a pózt mutatta a többieknek/ 3 alkalommal rá is kérdezhet : Te vagy a titkos ügynök? Mindenkinek tagadni kell: Nem én vagyok. Ha a nyomozó azt gyanítja mégis az illető a titkos ügynök meg kell érintenie, ha eltalálta a titkos ügynök leguggol… vagy más mozgással jelzi, hogy kitalálták az azonosságát. Ha nem találja ki a nyomozó, akkor fel kell fednie magát, ezzel a játék véget ér, és új kör kezdődhet, más nyomozóval, ügynökkel.
  18. A játék lezárása: A résztvevőknek megköszönjük a részvételt, megtapsoljuk egymást.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a résztvevőket, megköszönjük a részvételt, esetlegesen egy matricával…stb jutalmazhatjuk őket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több nyomozó, több ügynök, időkorlát beállítása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Moderálás a játék izgalmában nehogy egymást buktassák le az ügynök/ök, koncentráció fenntartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: a résztvevőknek tetszett, levezetett, egyben energetizálta is őket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Mihály István