JÁTÉKRA FEL!

Mihály György: hangulatok dalokban

  1. A játék neve, címe: hangulatok dalokban
  2. A játék pedagógiai célja: egymásra figyelés, empátia fejlesztése, kialakítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs a feladatnak különösebb biztonsági kockázata
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: csak a létszámnak megfelelő teret kell biztosítani, ez egy akkora kör alakú tér, ahol kényelmesen elférnek egymás mellet. Ehhez a teremben a padokat egy kicsit arrébb kellett tolnom.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket körbe állítom, átgyakoroljuk azokat a dalokat, amiket alkalmazni fogunk, majd elmondom nekik a feladatot, a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első körben valaki egy általa kitalált érzés, hangulat szerint elénekel egy dalt, a többieknek ki kell találni, mire gondolt. Aki kitalálja, az lesz a következő, aki dalt mutat be. Ha már ráéreztek a hangulatokra és gyorsan kitalálják, akkor léphetünk a következő szintre: az alapállás most is az, hogy valaki énekel egy dalt egy általa kiválasztott hangulatban, de a többieknek most azonnal utánozniuk kell őt, követve akár a folyamatos hangulatváltásait is. Ezt aztán minden gyerek irányításával eljátsszuk, hogy mindenki átélje a vezető és az irányított szerepkört is. A játék nagy odafigyelést igényel a gyerekektől, de nagyon erősen fejleszti a másikra való figyelés képességét, az empatikus tulajdonságaikat.
  18. A játék lezárása: A játék nem igényel komolyabb lezárást, ha megfelelően játszottuk, elérte célját. A gyerekekkel megbeszéljük, hogy máskor is figyeljenek egymásra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsértem, aki különösen aktív és ügyes volt, azt kiemelten is említettem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Zenetanárként én főleg zenei témájú játékokon gondolkodom, a játékot lehet variálni esetlegesen zenei elemekre építve (hangos-halk, gyors-lassú), ilyen jellegű játékokat tudtommal játszanak is ezzel a korosztállyal. A hangulatjátékot lehet játszani akár mondókákkal, versekkel is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék bemutatása, irányítása
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nagyon fontos zenei képességeket is fejleszt az általános célokon felül, az együttzenélés/éneklés közben nagyon fontos egymáshoz való alkalmazkodást is, ez persze már szakmai részterület. A fotókat együtt készítettük a gyerekekkel, párat én készítettem, párat ők rólam. Ilyenkor a beállás nem mindig a játéknak megfelelő módon zajlott, mert alkalmazkodtunk a fotózáshoz.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mihály Györg