JÁTÉKRA FEL!

Mezeiné Zámbó Anita: Levelet hozott a postás c. játék átdolgozott változata Találjon széket az, aki… címmel

  1. A játék neve, címe: Levelet hozott a postás c. játék átdolgozott változata Találjon széket az, aki… címmel
  2. A játék pedagógiai célja: Gondolkodás – memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmének felhívása arra, hogy helycsere közben fokozottan figyeljenek társaikra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: székek
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, ha szükséges. Székek elhelyezése körben, befelé fordítva.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a teremrendezésben, illetve a székek elhelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetésén kívül nem igényel különösebb megnyitást.
  17. A játék menete, játékszabályok: A székek körben, befelé fordítva vannak elhelyezve. Eggyel kevesebb van, mint ahányan játszanak. Egy játékos a kör közepén áll, a többiek ülnek a széken. Aki a körben áll azt mondja a többieknek, Találjon széket az, aki… pl.: pulóvert visel. Ekkor felállnak a pulóvert viselő játékosok, és helyet cserélnek valamelyik társukkal. Csak az maradhat ülve, akire nem igaz a kijelentés. Aki nem lesz elég gyors, és szemfüles annak nem marad üres szék. Ezért ő áll majd a kör közepére. Fontos, hogy minél gyorsabban befejezze a mondatot a körben álló, mert az időhúzás ellaposítja a játékot!
  18. A játék lezárása: Tapasztalataim szerint 7 fős csapatban 10-15 perc alatt mindenki állt a kör közepén. A játékot akkor célszerű lezárni, amikor minden játékos sorra került legalább egyszer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok dicsérete, érdeklődés arról, hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fokozatosság elvének alkalmazása. Először külső-belső tulajdonságokkal befejezni a mondatot, majd ki mit szeret-nem szeret, ki mit csinált vagy nem csinált még, összehasonlítások stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Néhány játékosnak hosszabb ideig tarthat a mondat befejezése, így többször figyelmeztetni kell őket az időre!
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatok alapján a játékot nagy érdeklődés övezte. Először eredeti, majd átdolgozott változatában is eljátszottuk. A székes változat izgalmasabbnak mutatkozott.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mezeiné Zámbó Anita, (anita0804@freemail.hu)