JÁTÉKRA FEL!

Mészárosné Tóth Ágnes: Ki a házból, mókusok !

  1. A játék neve, címe: Ki a házból, mókusok !
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás, gyors helyzetfelismerés fejlesztése. Ügyesség, gyorsaság fejlesztése. Kudarctűrő képesség fokozása. Tudjanak egymás sikerének örülni, mások ügyességét elismerni. Közösségi érzés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalok összetoltuk, a székeket elraktuk.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A csoport létszámával azonos számú hulla hopp karikák.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A szertárból a karikák összegyűjtése, terem biztonságossá tétele az asztalok, székek elpakolásával, valamint a szőnyeg felcsavarásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az egész csoport részt vett a terem rendezésében. Két gyermek a karikák szertárból való behozásában segített.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki kap egy karikát. A karika lesz az odú. Most azt játsszuk, hogy Ti lesztek a mókusok. Minden mókus csücsül az odúban. Amikor elkiáltom magam, hogy Ki a házból, mókusok, akkor minden mókus elindul az erdőben, fáról, fára, és eleséget gyűjt. Viszont egy gonosz erdei manó , amíg ti , mókusok az erdőben vagytok, tönkre tesz egy-egy odút. Ha elkiáltom magam, hogy be a házba mókusok, gyorsan keressetek egy karikát magatoknak. Mindig egyre kevesebb odú marad. Egy karikában csak egy mókus lehet. Akinek nem jutott karika, az kiesett a játékból. Az győz, akinek a végén jutott karika.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenkinek kiosztok egy karikát, abba beleguggol. Ha elkiáltom magam, hogy ki a házból, mókusok, mindenki szaladgál össze-vissza a teremben. Ezalatt elveszek 1-2 karikát, hogy már ne jusson minden gyermeknek karika. Ha ismét kiáltok, hogy be a házba mókusok, akkor mindenki gyorsan beszalad egy karikába. Szabály: 1 karikában csak egy gyermek lehet. Nem szabad lökdösődni, erőszakosan kilökni másokat a karikából. Ha több gyerek áll egy karikában, az maradhat benn, aki először futott be. Akinek nem jutott karika, kiesett a játékból. A játékot az nyeri, akinek még a végén is jutott karika.
  18. A játék lezárása: A játék végén már csak 2 karika marad. A két legügyesebb foglalta el a helyet a karikában. ( odúban )
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 2 gyermek lett a legügyesebb, ők voltak a legügyesebb mókusok, a jutalmuk mogyoró !!!! ( természetesen megkínáltuk az összes gyereket ) , de a két legügyesebb mókus picivel többet kapott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg lehet több manóval is játszani, így gyorsabban fogynak el a karikák, ill. lehet úgy is, hogy egy karikában ( odúban 2 mókus van )
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető játssza el a gonosz erdei manó szerepét, mivel ő szedi össze folyamatosan a karikákat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon pontosan, 5-6 éves gyermek szintjének megfelelően, érthetően kell elmagyarázni a játékszabályokat. Mivel először játszottuk a játékot, a játék elején előfordult, hogy 1-2 gyermek mások mellé álltak be a karikába, mert nem akartak odú nélkül maradni . ( E játék a székfoglaló elvén működik )
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mészárosné Tóth Ágnes, (narancsleander@gmail.com)