JÁTÉKRA FEL!

Mészárosné Lábik Erika: Lovagi torna activity módra

  1. A játék neve, címe: Lovagi torna activity módra
  2. A játék pedagógiai célja: Társas szocializáció fejlesztése, közösségfejlesztés egy osztályon belül. Közösségépítés elsősorban a célom, ezáltal személyiségük megismerésére is törekszem. Sok gyermekben van tehetség valamilyen szinten, ezáltal a magyar tehetségek felfedezése. Tehát az alcélom a tehetséggondozás is, így tehetségtérképet tudok készíteni. A gátlásosabb gyermekeket is sikerélményhez próbálom juttatni a játék során. Az olvasás szeretetére nevelés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonság megteremtése a terem beláthatósága, kellő hely biztosítása. Állj vagy stop gyakorlása, ha ezt kimondom meg kell állnia gyerekeknek a játékban. Ha valaki netalán sérül orvoshoz kell vinni a gyermeket. Elsősegély csomag a titkárságon.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Ami rendelkezésre áll a helyszínen: karton fehér narancs kék színű, színes filctoll, koronák Rendelkezésre áll, de még nincs a helyszínen: (oda kell vinnem) kréta, szókártyák. Még el kell készítenem/be kell szereznem: palást
  12. Technikai igény: székek, asztalok, tábla
  13. Az előkészítés feladatai: -eszközök előkészítése -a terem berendezése -szellőztetés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: -a gyermekek érdeklődésének felkeltése a játék iránt
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Egyszer volt, hol nem volt élt egyszer egy Csokitündér, aki nagyon unatkozott Tündérvárban, ahol élt. Minden óhaját-sóhaját teljesítették, mégis egyedül érezte magát. Az édesapja Csokikirály és édesanyja Csokikirálynő szeretett volna ha megházasodik, ezért elhatározták,hogy Lovagi torna activity módra bajnokságot hirdetnek és aki megnyeri ezt a kihívást az megkapja a lányuk kezét. A játékosokat szembe ültették sorba a palota legnagyobb termébe. És ismertette a játékvezető a játékszabályt: -Először titkosan minden csapatból 1-1 tag húz egy varázskártyát amin egy-egy meseszereplő neve lesz, azt le kell rajzolni vagy körülírni vagy elmutogatni a másik csapatnak. Na valljuk be őszintén onnan jött ez az ötlet,hogy Csokitündér titkon nézte a tündér mese activity játék műsort a tévében. Amelyik csapat hamarabb kitalálja a fogalmat kap egy pontot. Az a csapat győz, amelyiknek a játék végén több pontja van. A játékszabály ismertetése után elkezdődött az izgalmas viadal A győztes csapat kapitánya Csokitündér kezét nyerte el. Világraszóló lakodalmat tartottak .Azt hallottam, hogy a mai napig játsszák ezt a lovagi tornát Tündérvárban. Aki nem hiszi ,járjon utána.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat osszuk két egyenlő csoportra. Válasszunk egy játékvezetőt. A csapatok egymással szembeni padsorban ülnek, középen lesz a játékvezető. Középen ül a király és a királynő. A játékvezető magasra emeli a kezét kezdődik a játék. A csapatokból kihúz egy-egy gyerek szókártyát amit rajzol vagy körülír vagy mutogat. A két csapat, mint az activity játékban a másik csapatnak a táblán vagy a terem közepén: rajzol mese fogalmakat pl: a tulipán és egy korona-tulipánná változott királyfi , ezek után körülír egy mese szereplőt pl: a mesében fekete ruhát visel, bibírcsókja van,seprűn közlekedik- boszorkány,aztán elmutogatja pl: a sárkányt. Amelyik csapat kitalálja a fogalmat pontot kap. Az a csapat győz, amelyiknek a játék végén több pontja van. A csapatkapitány nyeri el a királylány kezét.
  18. A játék lezárása: legtöbb pontot gyűjtő csapat nyer. Beleraknék egy kis dalt: (Túl a Maszathegyen Induló az indulásról dallamára) „Repülj tündér, repülj tündér Csak a jóknak legyen ma jó, Aki ügyes annak jó legyen Túl az Üveghegyen” -A terem visszarendezése az eredeti állapotba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli értékelés, pozitív dicséret. Koronázás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyermekek figyelmét és közösségi összetartását fejleszteném a játék nehézségi fokainak változtatásával. Még tennék bele Mátyás korabeli címert és pajzsot, kardot. Reneszánsz udvart teremtenék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékvezetőként figyelnem kell a szabályok helyes betartatására, a baleseti kockázat minimumra csökkentésére. A gyermek játszva tanuljon!A csapatszellem kialakítására.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egyéb változtatási ötletek: A végén megkoronázzuk a nyerteseket Csokitündért és a Csapatkapitányt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Mészárosné Lábik Erika