A játék neve, címe: Kapd el a söprűt!
A játék pedagógiai célja: Ügyesség fejlesztése, reakcióképesség fejlesztése. Egymás nevének megismerése, gyakorlása.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét egymás és a saját testi épségük megőrzésére.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: 1 db söprű vagy hasonló hosszúságú bot.
Az előkészítés feladatai: Helyszín biztonságossá tétele a játékhoz.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a gyerekek bemutatkoznak egymásnak, ezt többször is megismétlik. Játék szabályainak ismertetése. Hókusz-pókusz! Én vagyok a boszorka! Mivel nagyon sok a dolgom mostanában, szükségem lenne segédekre, így azt gondoltam boszorkává varázsollak benneteket. Látom nagyon megijedtetek…Tudjátok mit? Csak azt fogom elvarázsolni közületek, akinek a nevét mondom és nem tudja elkapni a söprűmet. Aki nem kapja el abból boszorka lesz és engem fog szolgálni élete végéig! Akinek sikerül elkapnia, azon nem fog a varázslatom.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. A játékvezető a kör közepén áll és függőlegesen tartja a földön álló seprűt. A feladata az, hogy kiszabaduljon a kör közepéről. Ezt úgy tudja elérni ,hogy hangosan és érthetően kimondja egy a körben helyet foglaló játékos nevét és ezzel egy időben elengedi a söprűt (bármilyen irányban ellökni tilos). Aki hallja a saját nevét gyorsan megpróbálja elkapni az eldőlő söprűt, mielőtt az földet érne. Ha ez sikerül, a középen lévő játékos marad a helyén, és új nevet kell mondania. Ha viszont a söprű földet ér, a név tulajdonosa nem tudta elkapni, helyet cserél a két játékos. Az új söprűtartónak ugyanaz a feladata mint elődjének.
A játék lezárása: Akkor fejezzük be a játékot, amikor már jól ismerik egymás nevét. Illetve a hangulattól függően a résztvevők visszajelzéseit figyelve tovább is játszhatjuk, vagy előbb is befejezhetjük!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. Megbeszéljük ki hogyan érezte magát kinek mi tetszett a legjobban a játék közben.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatjuk úgy is,hogy a játékosok nem állnak, hanem elindulnak egy irányban és körbe-körbe sétálnak. Lehet 2 söprűvel is játszani! Ekkor a kör közepén lévő játékos 2 nevet mond egymás után. Alkalmazhatjuk a színek gyakorlására is, ekkor egy szín névtáblát viselnek a résztvevők!
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a résztvevők fizikai és lelki, érzelmi biztonságára!
Egyéb/megjegyzés: A résztvevők élvezték a játékot.
A játékot lejegyezte: Mészárosné Kiss Mónika