JÁTÉKRA FEL!

Mészárosné Fődi Tímea: Megfigyelést fejlesztő gyümölcsjáték

A játék neve, címe: Megfigyelést fejlesztő gyümölcsjáték

A játék pedagógiai célja: Figyelem,emlékezet,gyorsaság,pontosság fejlesztése játékos formában

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nyugalmas légkör kialakítása,eszközök elhelyezése biztonságos jól látható helyre.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Tányérok,tálcák,különböző formájú színű gyümölcsök.

Technikai igény: asztal

Az előkészítés feladatai: Csendes légkör megteremtése,eszközök előkészítése jól látható helyre,a játék kényelmi helyzetének megteremtése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már a tárgyak előkészítése és abba a játékosok bevonása is motivációt nyújthat,illetve óvodában énekkel,mondókával, esetleg valamilyen hangszer hangjával ,figyelemfelkeltés,ösztönzés a játékba való bekapcsolódáshoz.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető köszönéssel, köszöntéssel vezeti fel a játékot,majd ismerteti a játék tartalmát.Mindezt színes változatos hangnemben teszi,figyelemfelhívó jelleggel ösztönzi a játékosokat a bekapcsolódásba.

A játék menete, játékszabályok:Az asztalon,szőnyegen 3 tányéron elhelyezünk 3 db gyümölcsöt /citrom,alma,szilva/.A játékvezető a tányérok egyik oldalán a játékos a tányérok másik oldalán foglal helyet.Egymással szemben helyezkednek el.A játékvezető a szabályok ismertetése után próbajátékba kezd.Ha rámutat a citromra ,a játékosnak tapsolnia kell.Ha az almára mutat,a játékosnak a térdére kell csapnia két kézzel.Ha a szilvára mutat, a játékosnak csettintenie kell a két kezével.A játék addig tart,amíg a játékos helyes kézmozdulatokat alkalmaz a kiválasztott gyümölcsöknél.Ha a játékos ront,akkor fordul a kocka és a játékvezetőből lesz játékos,a játékosból játékvezető.Így mindkét fél megismerheti sz irányítást és az alkalmazkodást egyaránt,játékos formában.

A játék lezárása: Addig tart amíg egyik fél nem ront,illetve amíg kitartásuk van a játékhoz

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén szóbeli dicséret,illetve a győzelem érzése a jutalom.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg stopperóra alkalmazásával,lehetne mérni a játék idejét,úgy hogy csak 1 perceket hagyunk egy játék végigjátszásához.Ha az 1 percet nem sikerül hiba nélkül lejátszani,akkor a vesztes fél ad egy jutalomtárgyat,vagy addig nem lehet játékvezető amíg az 1 percet hiba nélkül le nem játssza.Nehezíteni lehet esetleg több tányér vagy több tárgy bevonásával..korosztálytól függően.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető röviden és érthetően a korosztályt és ismereteik figyelembevételével magyarázza el a játékszabályokat.figyeljen arra,hogy egymástól színben és formában is jól megkülönböztethető tárgyakat helyezzen a tányérokra.Az utasításai egyértelműek,konkrétak legyenek.

A játékot lejegyezte: Mészárosné Fődi Tímea