JÁTÉKRA FEL!

Mészáros Piroska: Szomszédoló

  1. A játék neve, címe: Szomszédoló
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a tanulók figyelmét, hogy helyváltoztatáskor ( új ülőhely keresése esetén) vigyázzanak maguk és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Papírból készített korona, névkártyák állatnevekkel ellátva, csipesz
  12. Technikai igény: A játékosok számánál eggyel kevesebb szék.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése, padok oldalra pakolása, székek körbe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a gyerekek elkészítették a névkártyájukat, amin az az állatnév szerepel, amit maguknak választottak. Megbeszéltük, hogy ki milyen állatnevet ír fel a kártyára, hogy le legyen esetleges egyezés. Természetesen jól látható, jól olvasható és helyesen leírt szavak kerülhettek a kártyákra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki bemutatkozásul felolvasta a kártyájára írt állatnevet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek elfoglalták a székeket. Mivel én is velük játszottam, az állatok királyának koronájával a fejemen ismertettem a játékot és a játékszabályokat. Az állatok királya összehívta az állatokat, mert a fülébe jutott, hogy birodalmának némelyik állata nincs megelégedve a szomszédjával. Kiválaszt egyet közülük és megszólítja: Kedves pl. hód! Hogy tetszik a szomszédod? A válasz lehet az, hogy: Tetszik! Ebben az esetben minden játékos átül egy új székre, csak a kérdező és a 2 szomszédja marad a helyén. Ám az állatok királya is igyekszik leülni egy üres székre, így akinek nem jut ülőhely, az lesz az új király, akinek a fejére átkerül a korona. A válasz lehet az is, hogy : Nem tetszik! Ekkor az állatok királya megkérdezi: Ki tetszene helyette? Erre a kérdésre 2 állatnévvel felel a kérdezett. Mindenki marad a helyén, csak a válaszadó 2 szomszédja cserél helyet a megnevezett 2 játékossal, de közben a király is megpróbál leülni. Akinek nem jutott szék, az lesz a király, fejére kerül a korona. A Ki tetszene helyette? kérdésre felelheti a válaszadó azt is hogy: Senki. Ebben az esetben minden résztvevő feláll és körbe – körbe sétál. A válaszadó Állj! utasítására keresnek helyet maguknak. Akinek nem jutott ülőhely, az lesz az új király.
  18. A játék lezárása: A játékélmény volt a lényeg ebben a játékban, tehát nem volt kiesés. A gyerekek visszajelzéseit figyelve én vetettem véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Erősen kellett figyelniük a játék során, hogy a megkérdezett játékos válaszától függően kinek mi is a feladata. Ezért mindenképpen dicséretet kaptak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet bármikor változtatható. Gyümölcsnevekkel a gyümölcssalátába, zöldségnevekkel a veteményeskertben, virágnevekkel a virágoskertben stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra kellett figyelni, hogy a játék vége előtt minden játékos szerepeljen vagy az állatok királyaként vagy kérdezettként.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szerették ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mészáros Piroska