JÁTÉKRA FEL!

Mészáros Gyuláné: 1. Névrögzítős játék 2. Huncut alma (Postás játék átírása)

  1. A játék neve, címe: 1. Névrögzítős játék 2. Huncut alma (Postás játék átírása)
  2. A játék pedagógiai célja: 1. Névrögzítős játéknál: Megismerjük a kisgyermekek nevét, jelét, akik megismerkednek az óvó nénivel. Az újonnan érkező gyerekeknek sündisznó kesztyűbábbal szoktuk oldani a kezdeti feszültségét, Sün Balázzsal, „aki” az óvodánk névadója. Ezzel az új gyerekek könnyebben feloldódnak köreinkben, hamar megtanulják meg az óvoda nevét, ahová járnak: Sün Balázs Óvoda. 2. Huncut alma játéknál: Figyelemfejlesztés, a csapat összekovácsolása, együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő asztalok és székek kiválasztása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Sün kesztyűbáb, kivágott almaforma (piros-sárga színű), asztal, székek
  12. Technikai igény: Neveléssel kapcsolatos feladatok ellátásához kapcsolhatjuk, konfliktusok feloldásához alkalmazhatjuk, képesség fejlesztő játékok alkalmazásával, a beszédkészséget, a kommunikációs készséget, fejleszthetjük hatékony módon az óvodában
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek beszerzése, a helyszín berendezése, gyerekek ráhangolódása a játékra
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékra hívó énekkel (Ki játszik ilyet?) Az alma c. mese elmondása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Sün Balázs bábbal a kezemben énekelem: „Ki játszik ilyet, majd megmondom milyet?” c. dalt Majd ha csatlakoztak hozzám, leülünk és bemutatkozunk a bábnak. (Mi a neved, mi a jeled?) – Emlékeztek olyan mesére, ahol a süni egy almát talált? (Az alma c. mese felidézése) – Ezt az almát én most elhoztam nektek! Van kedvetek játszani vele? (- Igen volt a válasz, erre megmutattam a kivágott alma formát nekik és elmondtam a szabályt)
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Névrögzítős játék Körben ülünk az asztalnál. A Sün Balázs bábot tartom a kezemben. A bábot egyesével körbe adjuk: Mutatkozz be Sün Balázsnak! Mondd meg a nevedet és a jeledet, hogy megismerhessen!” Bemutatkoznak, a többiek elismétlik a hallott nevet és a jelet. Közben simogathatja, ölelgetheti a kisgyerek a bábot, ezzel is oldja a kezdeti feszültségét. Ez a játék addig tart, amíg mindannyian be nem mutatkozunk. 2. Huncut alma játék Körben ülünk az asztalnál. Az asztal alatt a gyerekek megfogják egymás kezét. A Sün Balázs bábot az asztal végére teszem középre. Egy kivágott almaformát helyezek le az asztalra. Ha az alma piros színe van felül, nem történik semmi, ha a sárga színe van felül, az első két játékos az asztal alatt megszorítja a mellette ülő gyerek kezét. Ő továbbadja ez az az követő játékosnak, amíg el nem érnek az utolsó társukhoz. Az ő feladata az lesz, ha megszorítják a kezét, elkapja a plüsst az asztal végéről, lehetőleg gyorsabban, mint a vele szemben ülő játékos. Az első két játékos kivételével a többiek nem nézhetnek az almaformára. HA jól megcsinálták a feladatot, akkor az utolsó játékos felkel, és az első játékos helyére kerül, és minden csapattag eggyel arrébb ül. Ha eltévesztik, akkor nincs helycsere. Az a csapat nyer, akinek a kezdő játékosa újra az eredeti helyén van.
  18. A játék lezárása: Megtapsoljuk a győztes csapatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket: Nagyon ügyesek voltatok! Megkérdezem, hogy tetszett nekik a játék. Jutalmul elmesélem nekik az Alma című mesét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Névrögzítős játéknál: A gyerekekkel körben ülünk az asztalnál és a bábot tetszőlegesen kiválasztott gyereknek adja át. Aki megkapja, bemutatkozik, majd annak a nevét mondja, akitől kapta a bábot. Ezután annak a nevét mondja, akinek továbbadja. (Pl.:Ádám vagyok, köszönöm a bábot Gábor! Most neked adom, Réka!) 2. Huncut alma játéknál: Ha egy csapat játékot veszít, az első játékos kiesik. Az a csapat nyer, akinek a játékosai tovább bent maradnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem. Először csak egy utasítást kipróbálok ki, majd ha már mindenki számára érthető, akkor bevezetem a következőt. Minél többször játsszuk, annál gyorsabban vezetem a játékot. Ettől izgalmasabb! Folyamatosan figyelem a játékosok fizikai és lelki biztonságát!
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezekkel a játékokkal a kisgyermekek nyitottabbá válnak, hamarabb oldódnak, és az átélt helyzetek tapasztalatait tovább viszik magukkal a mindennapjaikba. Erősödik önbizalmuk, intelligensebbek, fogékonyabbak lesznek, kíváncsiak a körülöttük élő emberekre. Az eddigi tapasztalatok szerint a gyerekek szeretik ezeket a játékokat!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mészáros Gyuláné