JÁTÉKRA FEL!

Mészáros Gizella: A gazda

  • A játék neve, címe: A gazda
  • A játék pedagógiai célja: A figyelem, koncentráció, kommunikáció, elfogadás, bizalom, közösség és manuális készség fejlesztése. Dalok és játékaik segítségével.
  • A játék jellege: Csoport vagy párképző
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Csoport alakításakor szabaddá tenni a termet a mozgásra, bábok készítésekor az olló helyes használata.
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Kalap, bábok
  • Az előkészítés feladatai: Bábok készítése, dalok tanulása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bábok válogatása, állatok csoportosítása, állathangok utánzása. Kiszámolóval választunk szereplőket.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Ki járt már tanyán? Milyen állatok élhetnek ott? A gazda magával viszi az állatait, dal gyakorlása: Kinn a tanyán, kinn a tanyán él egy boldog nép, ha jön a gazda, jön a gazda, mind egy csoportban lép. Ki, melyik csoporthoz szeretne tartozni?- Spontán csoportok alakítása.
  • A játék menete, játékszabályok: Kiválasztjuk a gazdát, kap egy kalapot. Kimegy a teremből, s csak akkor jön be, ha hallja az ismert dalt. Addig a többiek három csoportot alkotnak, mindegyik választ egy tanyán élő állatot, melynek a hangját utánozni fogja. A gazda bejövetelekor szemlélődik, merre lehetnek az állatai, akiket illene lenne megetetnie. Egy pillanatra felemeli a kezét, akkor egyszerre megszólalnak az állatok, de ahogy leengedi a kezét, el is hallgatnak. Azalatt a pár másodperc alatt kell felismerni az állatcsoportokat. Ha sikerül, felkerül a báb a csoport valamelyik tagjának a fejére. Addig játsszuk,míg minden hangot felismer a gazda, s a végén mindenki együtt megy a gazda vezetésével. Örömmel énekelnek.
  • A játék lezárása: A gazda választhat segítőt is, ha elakadna, de, ha gyors és ügyes volt választhat maga helyett egy új gazdát és a játékhálóból kivehet egy plüss állatot, ami az asztalán lehet egy napig.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mit tett jól a gazda? Te miért szeretnél gazda lenni? Ki kéri, hogy küldjem el a készült fényképeket? Ha csak három fotó lenne, melyik eseményt választanád?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet több csoportot is alkotni, így nehezebb lesz kitalálni az állatok zűrzavaros hangját.
  • A játékvezető speciális feladatai: Jó példát mutat, aki már örömmel játszik bevonja és velük is motivál.
  • Egyéb/megjegyzés: Azért választottam egy ilyen foglalkozást, mert az elsősök csak két napja járnak iskolába, s nagyon sokan nem ismerik egymást, kicsit nehezen barátkoznak. Az állatszerepekbe bújva szívesebben alkottak csoportokat.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Hertelendiné Mészáros Gizella