JÁTÉKRA FEL!

Mészáros Beáta: „Játszuk el együtt”

  1. A játék neve, címe: „Játszuk el együtt”
  2. A játék pedagógiai célja: A csoporton belüli együttműködés, kreativitás, nyelvtani ismeretek fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék során előforduló balesetre nemigen kell számítani, de arra figyelni kell, hogy minden résztvevő tagja legyen egy kiscsoportnak. Ne legyen kiközösítve senki, ill. azzal megbántva, hogy nem választják. Ha tudható, hogy van ilyen peremhelyzetben lévő gyermek, a csoportvezető alakítson kiscsoportokat valamelyikcsopotalakí játékkal.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papír, toll
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők a kiscsoportos munkában csoporttagként ötleteikkel segítik a közös gondolkodást, majd a jeleneteknél szereplőként.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbeülünk és ismertetem a játékot, hogy mi fog történni. Majd a kiscsoportok kialakítása következik. A csoport belső dinamikájának figyelembevételével spontán vagy irányított csoportalakítással.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai kiscsoportos formában dolgoznak. A létszámtól függően 4-6 fős csoportokba osztjuk őket. Minden csoporttagnak a csoportvezető kioszt 3 kispapirt. A feladatuk, hogy minden egyes fő egy főnevet, egy igét és egy melléknevet írjon le külön-külön a kis cetlikre. Ezután az óra járásával megegyező irányban átadják egymás szavait a másik csoportnak. Ezt követően a játékvezető elmondja, hogy negyedóra áll rendelkezésükre a kiscsoportoknak, hogy alkossanak egy kerek egész történetet, amelyhez minden szót fel kell használniuk a tagoknak más egyéb ötleteiken kívül. Negyedóra múlva mondja el a vezető, hogy el is kell játszaniuk a történetet. 15-20 perc áll rendelkezésükre, hogy megbeszéljék a szerepeket, és a részleteket hogy hogyan fogják ezt előadni. A végén előadják egymásnak a saját történetüket a kiscsoportok.
  18. A játék lezárása: Ki hogy érezte magát a feladat során? Működött-e az együttműködés a kiscsoportban a történetalkotás során? Melyik volt könnyebb, kitalálni a történetet, vagy eljátszani? Mennyire elégedett a végeredménnyel?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A feladatot a végén értékeljük a vezető irányításával, hogy kinek hogy tetszett a feladat, melyik része volt könnyebb, és melyik nehezebb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Felmerült a játszókban az igény, hogy szeretnék eljátszani a saját ötleteiket. Egy legközelebbi játéknál érdemes engedni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A történetek kitalálása fázis és az eljátszás fázis között segíteni a csoportokat, ha szükséges, hogy a történeből játszható jelenet szülessen. Esetleg változtatásokat javasolni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mészáros Beáta