JÁTÉKRA FEL!

Mester Veronika: Ha én állat lennék…

  1. A játék neve, címe: Ha én állat lennék…
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, bemutatkozás, azonosságtudat kialakulása.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Dobjuk óvatosan a babzsákot, nehogy véletlen megüssünk vele valakit!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: babzsák
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A babzsákot elő kell készíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők készíthetnek maguknak névtáblát. Azt a becenevet írják rá, ahogy szeretnék, hogy a társaik szólítsák őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ha még nem ismerik egymást a gyerekek, akkor a játék előtt minden résztvevő mutatkozzon be (becenév). Ezt többször ismételjék meg, hogy megjegyezzék egymás nevét
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körben állnak és a következő módon mutatkoznak be: „A nevem Eszter. Ha állat lehetnék, páva szeretnék lenni.” A következő résztvevő először bemutatja Esztert, a pávát, majd ő következik. Aki bemutatkozott babzsákot dob a következő játékosnak, akit ő választott, ő bemutatja az előző résztvevőt és magát. A játék addig tart, amíg mindannyian be nem mutatkoztak.
  18. A játék lezárása: Az esetleges hibázásnak nincs következménye. A játékot a játék élményéért játsszuk, következmény és versenyhelyzet nélkül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése. Kérdések a gyerekekhez: Hogy éreztétek magatokat? Milyen tapasztalatokat szereztetek? Mit tanultatok a játékból?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a neveket láncszerűen sorolni. Mindenki elmondja az előtte elhangzott összes nevet, nem csak az utolsót és azokhoz teszi a sajátját.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mester Veronika