JÁTÉKRA FEL!

Méry Diána: Hogy is hívnak?

  1. A játék neve, címe: Hogy is hívnak?
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult költők, írók nevének ismétlése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A padok, székek félretolása, hogy megfelelő teret lehessen kialakítani.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Cetlik
  12. Technikai igény: Semmilyen speciális technikai igénye nincs a játéknak.
  13. Az előkészítés feladatai: A padok és székek félretolása, ha beltéren játszanak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők is eltolhatják a padokat és a székeket ha beltéren játszanak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek mi történt! Egy gonosz boszorkány nem akart megtanulni egy verset az iskolában és felejtő átkot szórt a költőkre és az írókra. Elfelejtették hogy is hívják őket. Segítsünk nekik, hogy eszükbe jusson mindenkinek a saját neve.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető mindenkinek oszt egy cetlit, amin költők, írók kereszt vagy vezetékneve van. A játékosok elkezdenek sétálgatni majd tapsra vagy sípszóra elkezdenek pár keresni. Oda mennek valakihez és bemutatkozik. Pl: Arany -Petőfi , ők nem alkothatnak egy párt így tovább kell keresgélniük.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki megtalálta a párját, akkor minden pár elmondja a nevét és azt hogy költő vagy író és egy művének a címét a többieknek. (Ha nem jut eszükbe akkor a társaik segíthetnek)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdícsérése, majd megkérdezni hogyan érezték magukat a játék közben. Mire gondoltak miközben sétáltak a párjukat keresve.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak költők és írók nevével lehet játszani. Lehet matematikai művelet és eredmények, idegen nyelvű szó és magyar párja, nagyobbaknak lehetnek tudósok, fizikusok, felfedezők stb…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan figyelni, hogy ha valaki elszomorodik mert nem jut eszébe hogy hívhatják, akkor segíteni vagy bíztatni kicsit. Figyelni nehogy vita alakuljon ki. Esetleg a szabály ismétlése, hogy mindenki tisztában legyen vele. Felhívni a résztvevők figyelmét rá, hogy ne ütközzenek össze.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők kortól függetlenül szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Méry Diána, (m.dina125@gmail.com)