A játék neve, címe: Falánk Nyúl
A játék pedagógiai célja: A játék során fejlődjön a gyerekek reagálás;mozdulat;és mozgásgyorsasága. Gyakorlatban is tudatosodjon bennük a pár fogalma. A játék örömteli átélése.
A játék jellege: egyuttmukodesi
A baleseti kockázat szintje: kozepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet arra, hogy amikor gyorsan párba állnak,vigyázzanak egymásra, nehogy fellökjék egymást,elessenek.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: -5
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: barhol
Helyigény: kor
Eszközigény: Nyúl fejdísz
Az előkészítés feladatai: Nyúl fejdísz elkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő:0-5
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az állatokról szerzett ismereteink során ,beszélgetünk a nyulakról,gondozásukról. Egy nyuszis mondóka elmondása vagy nyuszis dal eléneklése után elkészítjük a nyulas fejdíszt.
A játék megnyitása, nyitánya: A gyereknek elmesélem,hogy én ismerek egy falánk nyulat,aki a kertészek által gondozott veteményesekből folyton felfalja a répát,salátát.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak,én is beállok a körbe,hogy a gyerekek jól lássanak és halljanak,míg elmondom a szabályokat. A szabályok ismertetését követően ,én leszek először a falánk nyúl,így a bemutatás által még jobban megismerik a játék szabályait. A gyerekek körben állnak, a Falánk Nyúl a kör közepén. A kis kertészeknek az lesz a feladatuk,hogy ,megakadályozzák a nyúl bejutását a veteményesbe. Ehhez annyi a teendőjük,hogy nagyon figyeljenek és gyorsan összezárjanak párba, hogy a nyúl ne jusson át a veteményesbe. A játék során kiszámoló mondóka segítségével döntjük el ki legyen a következő nyulacska.
A játék lezárása: A játék során odafigyelek arra,hogy minden gyermek sorra kerüljön. A gyermekeknek felajánlom,hogy a nyúl fejdíszt a csoportszobában ,látható helyre teszem és ha szeretnének játszhatunk Falánk nyúl játékot legközelebb is.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során a gyermekeket folyamatosan dicsérem. A kis kertészeket,azért mert gyorsak,figyelnek és ügyelnek arra,hogy ketten alkossanak párt,illetve a nyulacskát ne engedjék át a veteményesükbe. A kör közepén álló nyulacskát pedig azért dicsérem,mert igyekszik gyors lenni és átjutni a kertészek között. A játék végén megköszönöm nekik a részvételt és visszavezetem őket az udvaron lévő szabad játékba.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A nagycsoportos korú gyermekeknek felajánlom,hogy akár más,általuk kitalált szereplőkkel is helyettesíthetik a nyúl,kertész szerepet.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan odafigyelek arra,hogy a kör közepén lévő nyulacskának legyen sikerélménye,tanácsokat adok neki,hogy sikerüljön bejutni a veteményesbe. Illetve segítem azokat a játékosokat akiknek szükségük van bátorításra. Senkire nem erőltetem rá a játékot, aki nem szeretne játszani,azt tiszteletben tartom.
Egyéb/megjegyzés: A kisegér játékot alakítottam át és találtam ki hozzá kerettörténetet.Számomra ez a játék ismeretlen volt és vegyes életkorú csoportban is abszolút kivitelezhető, a gyerekek nagyon élvezték.
A játékot lejegyezte: Merényiné Lukóczki Erika