„Történetünk az erdőben játszódik. Mindenki szarvas, kivétel egy játékos: ő a vadász. Ebben a vadászkalapban korongok vannak, az egyikre rajzoltam egy puskát. Becsukott szemmel mindenki húz egy korongot. Ne mutassátok meg, hogy mit húztatok, főleg az vigyázzon, akinél a puskás korong van, hiszen ő a vadász! Ha kiderül róla, hogy ő kicsoda, a szarvasok elfutnak előle! A feladatotok az lesz, hogy egymás szemébe nézzetek, próbáljátok kitalálni, hogy ki a vadász, hiszen csak akkor menekülhettek meg előle, ha lefülelitek! A vadász feladata természetesen az lesz, hogy minél több trófeát gyűjtsön. Ezt úgy teheti meg, hogy rákacsint (rálő) a szarvasokra. De vigyáznia kell,, hogy csak az a szarvas vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a vadász rákacsintott, az kiesik a játékból, trófeaként mosolyoghat a falról (a körön kívül).. Ha valaki észreveszi, hogy ki a vadász, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három szarvas sejti, hogy ki a vadász, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Így ők szarvasból vadőrré válhatnak! Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor viszont mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a vadász). Ha a vadásszal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a vadász nyert, hiszen már nem lesz három vadőr, aki lefülelhetné őt. Ha a pedig lefülelik, akkor megmenekülnek a szarvasok, a vadász trófea nélkül megy haza, a nap hőse pedig a 3 vadőr lesz!.”
Meklerné Balogh Erika
Célcsoport: 5-9 év