JÁTÉKRA FEL!

Meisitzné Ács Nóra: Bumm!

  1. A játék neve, címe: Bumm!
  2. A játék pedagógiai célja: Átismételtetni a résztvevőkkel az előző óra új (angol) szókincsét, véletlenszerűen keverve a nevekkel, ezzel fejleszteni az összpontosítást
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Padok és székek felrehúzása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzék be a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem rendezésbe és elpakolásba mindenképp bevonhatóak a résztvevők, így időt lehet spórolni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Akár a tanóra elején, akár a végén játszuk, érdemes felhívni a figyelmet az ismétlésre, gyakorlásra szánt szókincsre.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, Te pedig a kör közepéről irányítod a játékot, úgy, hogy rámutatsz az egyik játékosra és a következő szavak közül mondod az egyiket. – Bumm (A játékosnak le kell hajolnia/guggolnia és a két oldalán lévő játékosnak kell egymás nevét minél gyorsabban kimondani) – Új szó magyarul (A játékos lehajol, két oldalszomszédjának az adott szó angol megfelelőjét kell kimondani) – Új szó angolul (A játékos lehajol, két oldalszomszédjának az adott szó magyar megfelelőjét kell kimondani) – Mosógép (A játékosnak körbe-körbe kell forognia, két oldalszomszédjának a kezével keretet kell formáznia) – Pálmafa (A játékos saját testéből pálmafát formáz, két szomszédja hula táncot lejt)
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor az összes lényegesnek ítélt szó játékba kerül, illetve ha lejár a kitűzött időkorlát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, felhívni a figyelmet 1-1 nehézséget okozó szóra
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet keverni a szókincs mellé további formákat (fa, munkás, viking, balerina…), esetleg nyelvtani szerkezeteket is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A különböző testformák fokozatos bevezetése, kipróbálása, majd a játék tempójának gyorsítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Különböző létszámú, életkorú és tudásszintű csoportok ugyanúgy élvezik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Meisitzné Ács Nóra