A játék neve, címe: Modern szomjoltás
A játék pedagógiai célja: Általános frissítés, ügyesség, reakció képesség, gyorsaság fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A terület akadálymentesítése. A játékszabály ismertetése, résztvevők figyelmének felhívása a balesetmentes játékra.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Labda, szalag
Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játéktér közös kiválasztása.
A játék megnyitása, nyitánya: A sivatagban görögdinnyét osztanak repülőről a szomjas rabszolgáknak, akiknek a keze össze van kötve. A pilóta annak a nevét kiáltja, akinek a dinnyét szánja. Az ügyes rabszolga elkapja a dinnyét, mielőtt a földre esne és helyet cserél a pilótával. Ha nem sikerül elkapnia, marad rabszolga.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbeállnak szalaggal összekötött kézzel. 1 játékos a kör közepére áll kezében a labdával. Hangosan és érthetően kimondja egy, a körben álló társa nevét és ezzel egy időben felfelé dobja a labdát. Aki hallja a nevét, igyekszik elkapni a leeső labdát mielőtt földet érne. Ha ez sikerül neki, a két játékos helyet cserél. Az új labdafogónak ugyanaz a feladata, mint elődjének. Ha viszont a labda földet ér, a középen álló játékos marad a helyén és új nevet kell mondania.
A játék lezárása: Akkor fejezzük be a játékot, ha már mindenki állt középen vagy megunták a résztvevők a játékot. A játékvezető megköszöni a részvételt.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen megbeszéljük, ki hogyan érezte magát a játék alatt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A játékosok háttal állnak a körben. 2. Két – két játékos kezét kötjük össze. 3. Két – két játékos jobb illetve bal lábát kötjük össze.
A játékot lejegyezte: Megyery Judit