JÁTÉKRA FEL!

Mede Éva: Színfoglaló

  1. A játék neve, címe: Színfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: Fő pedagógiai cél a figyelem és a koncentrációkészség fejlesztése Fejlesztő Hatás: Nagymozgás, téri irányok, általános ismeret, gondolkodás, figyelem, beszédhanghallás, beszédmegértés, testtudat, gyorsaság, reakciókészség. Az együttélés szabályainak megalapozása, elfogadása, gyakorlása A sikeres mozgásos feladatmegoldások eredményeként az önértékelés és önbizalom növelése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mindenkin megfelelő lábbeli legyen, a játéktérben ne legyen olyan tárgy, amiben megbotolhatnak a játékosok, sík területet válasszunk. Annyi játékos vegyen benne részt, amennyi az ejtőernyő 2 színén egyszerre elfér (felnőttből kb.6 fő, 3-7 éves gyermekből 10-12 is lehet)
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Mozgásfejlesztő eszköz: ejtőernyő. Adott kültéri területen amennyiben alkalmas rajzolásra, fel is lehet rajzolni a formát és egyéb eszközzel jelölni a színeket.
  12. Technikai igény: Világos legyen
  13. Az előkészítés feladatai: Helíyszín átvizsgálása biztonsági szempontból. Eszközünk állapotának (épség) ellenőrzése. Játékvezetés végig gondolása: hányan vannak a résztvevők, előreláthatólag hányszor szeretném eljátszani, stb.?
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet egy bemelegítő játék, de alkalmas frissítőnek egy hosszabb ülő helyzetben végzett feladat oldásaként. Elképzelhető még kieső, fogyó játékként, mikor pl. az távozhat, aki nyer, tehát egy pl ebédszünet előtti játékként, ha mindenki vállalja a játékot.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1.Egy mozgásos, futó játékot fogunk játszani. Kérek mindenkit, hogy figyeljen maga és társai épségére. Szabály, hogyha Állj! mondok a játék leáll, így mindenkinek azonnal ott, ahol van meg kell állnia.. A játékot egy földre fektetett színes ejtőernyővel játszuk. erre kell majd ráálnotok, illetve körülötte futni. A másikhoz érni nem szabad.
  17. A játék menete, játékszabályok: Képzeljétek el, hogy közösen készítünk el egy festményt. Hogy milyen szín kerül a festményre azt mindig a középen álló dönti el. 4 féle színből tudunk választani. Mindig az választ, aki az ejtőernyő közepén áll, A többieknek az ejtőernyő körül kell sétálni (nagyobb tér esetén lehet lassan futni is). Aki középen áll ő a mester. Amilyen szín nevét kimondja, a többieknek arra a színszeletre kell beállni az ejtőernyőn. Aki elsőnek lép a megfelelő színre az lesz a mester. A játékvezető, az az én az utolsó játék előtt jelezni fogom, hogy az utolsó játék következik, a színek elfogynak. A mester a következő felkiálltással választ színt: Legyen a, legyen a ….(szín nevének bemondása)…pl: zöld!
  18. A játék lezárása: Mindenki mondjon egy olyan kép címet, témát, amit szerinte ebből a négy színből meg lehetett festeni. Itt bármi elhangozhat, fantázia kérdése: cél, hogy a pulzus ez idő alatt csökkenjen, légzés normalizálódjon, a csoport elcsitul.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm a résztvevőknek az aktív részvételt. Örülök, hogy ilyen jó hangulatot teremtettetek a foglalkozáson. Köszönöm, hogy vigyáztatok egymásra és magatokra! Ti hogy érzitek magatokat? Elfáradtatok-e? (Folyadék fogyasztási lehetőség biztosítása)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható színek helyett számokkal is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során a biztonságos feltételek megteremtése nagyon fontos.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mede Éva