JÁTÉKRA FEL!

Mátyusné Csurka Hedvig: Halló, tessék!

A játék neve, címe: Halló, tessék!

A játék pedagógiai célja: mozgáskoordináció, ritmusérzék, memória, figyelem fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő távolság tartása, maszkviselés

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: számkártyák

Az előkészítés feladatai: rossz idő esetén teremrendezés

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: számkártyák elkészítése

A játék megnyitása, nyitánya: Egy telefonközpontban egy olyan vetélkedőt szerveznek, amelyben a győztes lesz a telefonközpont vezetője. A cím elnyeréséhez figyelmesen kell követnetek különböző mozdulatokat és hívószámokat is meg kell jegyeznetek. A mozdulatok a következők: 1. ütem: mindenki egyszerre tapsoljon egyet 2. ütem: mindenki csapjon a combjára a két tenyerével 3. ütem: mindenki emelje a jobb kezét a jobb füléhez, hívást imitálva 4.ütem: mindenki emelje a bal kezét a bal füléhez telefonálást utánozva

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek félkört alkotnak, húznak egy számkártyát, megnézik, megjegyzik és leteszik lefelé fordítva maguk elé. Játékvezetőként középre állok, hogy mindenki jól lásson és elmondom a játék menetét, illetve, hogy ez egy érdekes telefonhívásos játék lesz. 1. ütem: mindenki egyszerre tapsoljon egyet 2. ütem: mindenki csapjon a combjára a két tenyerével 3. ütem: mindenki emelje a jobb kezét a jobb füléhez, hívást imitálva és közben a hívó mondja ki a saját számát. 4.ütem: mindenki emelje a bal kezét a bal füléhez, ekkor a hívó mondja ki a hívott számot és az a szám lesz a következő körben az új hívó. A játék így folytatódik tovább a mozdulatsorokkal és a hívásokkal. Játékvezetőként én vagyok az első hívó. Aki ritmust vagy számot téveszt, az a tanuló kiesik.

A játék lezárása: A győztes, vagyis a telefonközpont vezetője az a tanuló lesz, aki nem téveszt sem mozdulatot, sem hívószámot.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kihirdetem a telefonközpont vezetőjét. Megdicsérem a tanulókat a fegyelmezett játékért és ügyességükért.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék mozdulatainak gyorsítása, páros számú tanuló csak páratlant hívhat. vagy fordítva.

A játékvezető speciális feladatai: Mozdulatsor nyomon követése, hívó és hívott számok figyelemmel kísérése.

Egyéb/megjegyzés: Nehéz volt a feladat a gyerekeknek, mert sok felé kellett a figyelmüket megosztaniuk, azonban nagyon tetszett nekik a játék.

A játékot lejegyezte: Mátyusné Csurka Hedvig