JÁTÉKRA FEL!

Mátyás- Erdélyi Tünde: Mi változott meg?

  1. A játék neve, címe: Mi változott meg?
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció és kreativitás fejlesztése illetve az angol nyelv ( egyszerű múlt idő ) gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevőt bele lehet vonni a játékba vagy úgy hogy ötletelnek vagy úgy hogy ők lesznek a kiválasztott átváltoztatók.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A tanár elmondja a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanár egy gyereket kiküld a teremből . Mielőtt kimegy, alaposan körülnéz a teremben. Ezután a bent maradók megcserélhetik helyüket, elcserélhetik ruhadarabjaikat, tárgyaikat: összesen 3 változást hajtanak végre. Behívják a kitalálót, akinek az a feladata, hogy rájöjjön, amíg ő kint volt. , milyen változások történtek. Mivel angol tanárként dolgozom egy középiskolában , a játék nyelvének az angolt választottam és célomnak tűztem ki az előző órán megtanult egyszerű múlt idő használatát a játék során. Így a kellemes időtöltést vegyítettük a hasznossal.
  18. A játék lezárása: Ha nem sikerült kitalálni a tanulónak mind a 3 különbséget akkor megbeszéljük közösen hogy mi volt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Két csapat is versenyezhet egymással nemcsak egyén illetve lehet nemcsak 3 dolgot megváltoztatni hanem többet vagy kevesebbet is. A játék nyelve nemcsak angol nyelv lehet hanem magyar is azaz anyanyelv. Mivel modern technika világában élünk a tanulók élvezhetik a játékot úgy is ha megengedjük , hogy telefonjukat elővéve fotózzanak és a képeket ki is tudjuk utána vetíteni az interaktív táblára.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a csendre, hogy a kitaláló tudjon koncentrálni illetve koordinálni a tanulókat és végül dicsérni a résztvevőket.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulóim nagyon élvezték ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mátyás- Erdélyi Tünde