JÁTÉKRA FEL!

Matkóné Horváth Katalin: Varázscsengettyű

  1. A játék neve, címe: Varázscsengettyű
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás,fejlődjön a csoport ügyessége,finommotorikája,szabálytudata,emlékező képessége
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékot a teremben játszottuk a szőnyegen.A szőnyegről minden játékot elpakoltunk.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: csengő,szék
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: szőnyegről elpakolni,kellékeket kikészíteni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: játékok elpakolása a szőnyegről
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egyszer volt,hol nem volt,volt egyszer régen egy gyönyörű kis falucska,benne sok házacska és lakója.Boldogan éltek,szerették egymást.Ám,egyszer arra tévedt egy vén,gonosz boszorkány.Nagyon bosszantotta a falucska boldogsága, ezért gonosz varázslattal elaltatta a kis falucska lakóit.Megmentőjük csak egy igazi,tiszta szívű vitéz lehet,aki ha a varázscsengettyűt megszólaltatja elűzi a gonosz varázslatot.Igen ám,de a csengettyűt egy hatalmas óriás őrzi.A vitéz feladata,hogy a csengettyűt ellopja és megcsengetve felébressze a falucska alvó lakóit.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az óriás egy széken ül háttal a játék többi résztvevőjének.A széke alatt van a csengettyű.A csoport választ egy vitézt úgy,hogy az óriás ne hallja.Az ő feladata ellopni a csengőt úgy,hogy az ne szólaljon meg,az óriás ne hallja meg.Amennyiben ez sikerül neki a csengőt megrázhatja az alvó lakók között.Játék vége.A csoport új óriást és vitézt választ. Amennyiben a vitéz ügyetlenebb és a csengő megszólal,az óriás meghallja,akkor az óriás azt kiáltja: állj vitéz!A vitéznek meg kell állnia.Az óriás még mindig a széken ülve háttal mindenkinek megkérdezi: ki merte ellopni a csengettyűt?A vitéz válaszol: én a tiszta szívű vitéz!Hangját elváltoztathatja.Az óriás feladata kitalálni,hogy ki a vitéz.3x próbálkozhat.Ha nem találja ki,akkor győzött a vitéz,megrázhatja a csengőt.Ha kitalálja ki a vitéz,akkor az óriás győzött és a falucska lakóinak szemére örök álom ül.
  18. A játék lezárása: A gyerekekkel a mese boldog befejezésének kitalálása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük a mese és a játék történéseit.Mindenki kipróbálhatja a varázscsengettyűt.Gyerekek véleményének meghallgatása a játékkal kapcsolatban.Ötletek felmerülésének megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek ötleteivel a játék variálása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni a szabályok betartására,figyelni hogy mindenki sorra kerüljön.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kellékek,jelmezek bővítésével színesebb lett volna a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Matkóné Horváth Katalin