JÁTÉKRA FEL!

Maticsné Szabó-Kovács Ágnes: Kártyanyerő

  1. A játék neve, címe: Kártyanyerő
  2. A játék pedagógiai célja: az olvasmányfeldolgozás előkészítése, motiváció, az összeadás műveletének elmélyítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Létszámnak megfelelő szabad (akadálymentes) szabad terület.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Franciakártya ( létszám X 3 db)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Mivel egy tágas térrel rendelkező fejlesztő teremben voltunk, csak ellenőrizni kellett a terem rendjét
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A 2. osztályos Furulyavásár c. olvasmány előkészítésére, ráhangolódásra használtam ezt az órát. Beszélgettünk a vásárról, a helyszínről, a vásári árusokról, nézelődőkről, vásárlókról. Játszottunk egy „szőnyegfoglaló” játékot. Azt követte ez a játék.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A vásárban, ahol járunk, mindenki arra törekszik, hogy a legjobban járjon a vásárlás során. Az eladó is megkapja a megfelelő összeget, és a vásárló se járjon rosszul. Ehhez mindenkinek ügyesen kell számolnia. Most titeket, mint a vásár résztvevőit kérlek meg , hogy kössetek 4 üzletet. Reméljük, mindenki jól jár!
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki kap 3 kártyát. A kártyáknak annyi az értéke, mint az a szám, ami rajta van. Betűk esetében a J, Q, K 10-et ér, az A pedig 1-et. Járjatok körbe a szőnyegen, akivel összetalálkoztok, annak köszönjetek, majd üssetek föl egy-egy lapot. Aki gyorsabban kimondja a lapon látható értékek összegét, azé a két lap. Ha egyszerre mondják ki, akkor cseréljenek kártyát. Tehát mindenki 4 üzletet kössön. Ha az megvolt, kártyáival a kezében üljön le a szőnyeg szélére. Az is tegyen így, akinek elfogynak a kártyái.
  18. A játék lezárása: Látom, mindenkinek megvolt a 4 üzlete. Ügyesek voltatok. Persze nem mindenki megy haza elégedetten egy vásárból, de a kalandért megéri.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megnéztük, kinek fogytak el a kártyái, kinek lett több, mint 3. De nem értékeltük, hogy melyik a jobb, ki az ügyesebb
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék kerettörténetét megtartva, az aktuálisan, (tananyag, osztály) gyakorolható műveltek bármelyikével játszható, mindezek keverésével is.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Maticsné Szabó-Kovács Ágnes