JÁTÉKRA FEL!

Máthé Zsuzsanna: Catch the rat: Fogd meg a patkányt!

  1. A játék neve, címe: Catch the rat: Fogd meg a patkányt!
  2. A játék pedagógiai célja: Nyelvórán használtam a játékot, ezért szókincsfejlesztésként is alkalmaztam. Pedagógiai célja pedig a csapatjáték fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kötél vagy az én esetemben jól látható és megközelíthető pályavonal, plüss állat
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Kötél kifeszítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs ilyen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti mindannyian éhes macskák vagytok, akik már jó ideje nem ettek, az éhségtől már a látásotok sem az igazi, de a hallásotok még szerencsére megmaradt. Ha a neved, számod, rád illő leírást hallod, indulj el a patkány felé és próbáld azt a lehető leggyorsabban elkapni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat két csoportra osztom, a kötél két oldalán felsorakozik a két csapat. A csapattagok mindegyike kap egy számot és választ magának egy csapatkapitányt. A két csapat felsorakozik a kötéltől kb. 5 lépés távolságban. A játék célja a középen elhelyezett patkány minél gyorsabb megszerzése. Aki a kötelet átlépi pontot veszít. 1. szint: aki a számát hallja, elindul a patkányért, a gyorsabb játékos szerez pontot a csapatának. 2. szint: ha az egyik játékos már megfogta a patkányt, az ellenkező játékos megfoghatja őt, így a pont a megfogónak jár. 3. szint: több számot is mondok egyszerre 4. szint: leírást adok a játékosokról. p.l: hosszú nadrágot viselő játékosok vagy szőke hajú lányok…
  18. A játék lezárása: A játék pl. 10 pontig megy. Az a csapat nyer, amelyik először eléri a 10 pontot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 3-4 játék után leállítom a csapatokat, hogy beszéljék át, milyen taktikát érdemes alkalmazni, hogy lehetnének még eredményesebbek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jól érthető, hangos utasítások adása. A megszerzett pontok könyvelése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Máthé Zsuzsanna